Ми беремо участь
uk

Пошукова форма

УЗА просить скасувати рішення щодо підвищення залізничних тарифів на 70%

30 Червень
2022

УЗА просить скасувати рішення щодо підвищення залізничних тарифів на 70%

 

В асоціації зазначають, що зростання залізничного тарифу для зернових вантажів матиме катастрофічні наслідки для аграрної галузі.

Українська зернова асоціація просить уряд України запровадити мораторій на підвищення тарифів на вантажні перевезення на якийсь час

ного стану та 3-6 місяців після його завершення, йдеться у зверненні УЗА до прем'єр-міністра України про відміну рішення про підвищення залізничних тарифів на 70%.

"Зерновики з розумінням ставляться до збитків та втрат залізниці, зменшення товарообігу та додаткових витрат на перевезення військових та гуманітарних вантажів, адже теж знаходяться в аналогічній ситуації. Аграрна галузь зазнала катастрофічних збитків і втрат внаслідок військової агресії Російської Федерації і як ніхто інша відчуває в якій виявилася економіка України. У результаті компенсація втрат завданих АТ "Укрзалізниця" внаслідок бойових дій та витрат на відновлення інфраструктури не може бути покладена лише на бізнес, який також зазнав суттєвих збитків унаслідок військових дій та потребує фінансової підтримки", - йдеться у заяві. .

Зазначається, що зростання залізничного тарифу для зернових вантажів матиме катастрофічні наслідки для аграрної галузі, що ще більше посилить невтішну ситуацію. Підїжі до додаткових витрат аграріїв, що оцінюються у 120 млн доларів на рік.

Також УЗА підкреслює, що з початком блокади портів, вартість логістики у структурі експорту значно зросла (у 5-7 разів щонайменше) та досягла показника 180 доларів на тонну зерна. Враховуючи таку вартість логістики, виробники зерна повинні продавати товар нижче собівартості. Відповідно до середніх розрахунків, вартість тоні пшениці в полі вимушено знизилася до 90 доларів за тонну, при собівартості виробництва щонайменше 160 доларів за тону.

"У такому разі зростання залізничних тарифів може спричинити не лише зменшення перевезення зерна УЗ, але й може взагалі призвести до втрати залізницею такого виду вантажу як зерно. За різними оцінками експертів, до кінця 2022 року слід очікувати банкрутство 50% виробників зерна, а до квітня 2023 року ще 40%. Саме тому УЗА також наголошує на важливості державної підтримки аграріїв та часткової компенсації логістичних витрат", - додали в асоціації.

До початку широкомасштабного вторгнення армії Росії 24 лютого 2022 року, зерновий експорт на 95-98% здійснювався через морські порти, а весь аграрний експорт забезпечував понад 40% усіх валютних надходжень. На сьогоднішній день дуже обмежений експорт зернових вантажів все ж таки залишається одним з основних джерел поповнення валютних резервів держави та фінансування роботи товаровиробників.

"Так, у зв'язку з російською блокадою морських портів Азовського та Чорного моря, зерновики вимушені експортувати зернові та олійні культури через наземні та річкові шляхи сполучення з європейськими країнами з подальшим перевантаженням у європейських портах Балтійського та Чорного морів. Пропускна спроможність наземних та річкових Зокрема, раніше Україна могла експортувати через морські порти 6-7 млн ​​т зерна щомісяця, наразі ж ми досягли показника експорту через усі автомобільні, залізничні та річкові шляхи лише 1,5 млн т у травні 2022 року", - зазначили в УЗА .

Нагадаємо, що тарифи на залізничні вантажні перевезення в Україні будуть підвищені вже 29 червня. Як уже повідомлялося, Міністерство інфраструктури України погодилося із пропозицією "Укрзалізниці" про підвищення тарифів на перевезення вантажів на 70%.