Міністерство юстиції України 28 грудня зареєструвало наказ Міністерства інфраструктури №647 щодо програми оновлення парку вантажних вагонів у 2022-2031 роках.
Програмою передбачається будівництво 51,3 тис. нових вантажних вагонів, зокрема 36,7 тис. піввагонів та 14,6 тис. зерновозів.
Згідно з наказом, для піввагонів термін експлуатації зменшуватиметься з 44 років у 2022 році до 22 років у 2031 році; для зерновозів - з 45 років у 2022 році до 30 років у 2031 році.
За оцінками, для забезпечення фінансування програми будівництва вантажного вагонного парку знадобляться інвестиції у розмірі понад 120 млрд грн. Передбачається, що з боку "Укрзалізниці" розмір вкладень становитиме 52,3 млрд. грн., з боку ринку - 68,1 млрд. грн. УЗ розглядає варіанти цільового кредитування та лізингу. Водночас, учасники ринку вже висловлювали побоювання, що кошти на оновлення власного вагонного парку "Укрзалізниця" візьме з ринку шляхом підвищення тарифів на перевезення вантажів. Але загалом пошук умов фінансування програми оновлення вагонів ще триває.
Також у приватних компаніях вже неодноразово висловлювалися про те, що вік вагонів не має ключової ролі для їхнього стану – вирішувати проблему пропонувалося не шляхом обмеження термінів експлуатації вагонів, а підвищуючи вимоги до якості ремонтів та посилюючи контроль.




