27 Травень
2022
Український експорт є під загрозою. Судна, які прийшли за українським експортом, поставили «на лічильник» у водах Румунії.
Так вийшло, що частково український експорт зав'язаний на Дунай та Сулинський морський канал.
І ось там утворився затор, на вчора близько 90 суден. Проведення каналом здійснює Румунська сторона, яка до цього з таким напливом судів ніколи не стикалася.
Причому ситуація розвивається від поганого на гірше останні 4 тижні.
Українська сторона озвучила низку пропозицій про те, як прискорити проведення суден. Аж до використання буксирів/лоцманів на тих ділянках, де це можливо і має сенс.
Але адміністрація каналу дуже консервативна, і схоже збирається робити із цим НІ-ЧЕ-ГО.
Румун має своє бачення як будується черга. Вирішує це питання виключно адміністрація каналу. У закритому режимі. Є пріоритетні вантажі, є блатні румунські вантажі. Є нестача лоцманів, які ведуть судно протягом усього каналу до України.
У результаті суду очікують проведення по 10 днів і більше.
Щодня – платний, кожен за гроші українських експортерів. Загалом це 0,5 мільйона доларів на день.
Тому що румунам не вистачає лоцманів, огляд і формальності роблять на причалі, а не на рейді і тп тп.
Довго всі боролися на своєму рівні, але з огляду на те, що експорт це все, що в нас залишилося, то цю проблему потрібно піднімати вже на рівень глав урядів. І вирішувати. Терміново.
У зв'язку з цим тегаю тут усіх тих, хто може оперативно це питання порушити.
АМПУ в курсі, вони борються, давали пропозиції Румунській стороні, але зараз цього недостатньо.




