04 Лютий
2021
20 січня, на засіданні Уряд схвалив законопроект «Про внесення змін до Бюджетного
кодексу України щодо врегулювання бюджетних відносин при реалізації договорів,
укладених в рамках державно-приватного партнерства, в тому числі концесійних
договорів »., він законодавчо регулює питання впровадження довгострокових бюджетних
зобов'язань в рамках здійснення державно-приватного партнерства, тим самим даючи
«зелене світло» реалізації перспективних проектів на умовах державно-приватного
партнерства. Про це повідомив міністр інфраструктури Владислав Криклій.
«Впровадження перспективних проектів державно-приватного партнерства в дорожній
галузі - один з головних пріоритетів для нашого Міністерства на цей рік. Ми хочемо
привернути приватних інвесторів на ринок українських автодоріг. Для цього вже
розроблена Перша програма ДПП в дорожній галузі, в рамках якої на першому етапі ми
відновимо 6 потенційних пілотних ділянок доріг загальною протяжністю 1400 км. Однак
для її реалізації вкрай необхідне прийняття законопроекту щодо врегулювання умов та
особливостей укладення довгострокових бюджетних зобов'язань в рамках здійснення
державно-приватного партнерства. Вдячний Уряду за підтримку цього рішення і дуже
сподіваємося на
якнайшвидше прийняття цього закону депутатами », - зазначив Владислав Криклій.
За його словами, законопроект передбачає можливість платити за побудовану за рахунок
приватних інвестицій інфраструктуру в розстрочку протягом 20-30 років. При цьому,
оплата буде здійснюватися після завершення будівництва або реконструкції автодороги і
залежати від його подальшого якісного змісту. «Дороги не будуть платними для громадян.
за
інфраструктуру платити держава, але в розстрочку протягом 20-30 років. Якщо дорога не
буде утримуватися відповідно до встановлених стандартів, платіж інвестору з боку
держави зменшується на відповідний розмір штрафів, визначається договором », -
пояснив міністр.
Законопроект був розроблений Міністерством розвитку економіки, торгівлі і сільського
господарства України за підтримки Групи Світового Банку відповідно до пункту 54 Плану
заходів з виконання Державної програми стимулювання економіки для
подолання негативних наслідків, викликаних пандемією COVID-19, на 2020-2022 роки.
Нагадаємо, 29 жовтня 2020 Міністерство інфраструктури, Укравтодор, Всесвітній Банк і
Міжнародна фінансова корпорація в Україні презентували першу програму
державно-приватного партнерства в дорожній галузі: http://roadppp.in.ua. її суть
полягає в залученні приватного фінансування будівництва та утримання
автомобільних доріг, а її реалізація дозволить залучити до 10 млрд доларів приватних
інвестицій. У програму були включені 21 ділянку автомобільних доріг сумарною
протяжністю 4500 км. Очікується, що вже в 2021 році будуть оголошені тендери на
залучення приватного партнера по першим 3-х проектах.




