Ще один удар по автомобільному транспорту – протест асоціації перевізників
Минулого тижня Європейська комісія подала пропозицію щодо регламенту Ради, який дозволить Комісії звільнити певні види державної допомоги залізничним, внутрішнім водним та мультимодальним перевезенням від обов'язку попереднього повідомлення. Згідно з правилами ЄС, вся державна допомога має бути доведена до відома Європейської комісії та схвалена нею. Нова пропозиція спрямована на розвиток екологічно чистого транспорту.
„Ми вітали пропозицію Комісії щодо спрощення процедур державної допомоги для декарбонізації транспорту та включення мультимодальних перевезень, у тому числі інтермодальних. Однак було б помилкою виключати автомобільний транспорт із системи субсидій, спрямованих на підтримку „зеленої” трансформації всього транспортного сектору”, – прокоментувала Ралука Маріан, директор зв'язків із ЄС в IRU.
„Декарбонізація без інвестицій саме в автомобільний транспорт є безперспективною, враховуючи, що на автомобільний транспорт припадає понад 45 відс. всього транспортного сектора до ЄС. Усі види транспорту потребують стимулів, якщо ЄС хоче досягти своїх цілей, визначених у „Зеленому пакті”, – додала Маріан.
IRU наголошує, що виняток із пропозиції виключно автомобільних перевезень в обмін на включення інтермодальних перевезень призведе до того, що деякі перевізники отримають преференції за участь в операціях, що об'єднують декілька видів транспорту.
Пропозиція Європейської комісії – це ще один удар по автомобільному транспорту. Минулого місяця Європейський парламент прийняв так званий пакет „ Fit for 55 ” – набір правил, спрямованих на те, щоб зробити Європейський Союз кліматично нейтральним до 2050 р. У 2030 р. викиди CO2 мають бути знижені на 55 відс. проти рівнем 1990 р.
Крім того, з 2035 р. в ЄС не продаватимуться нові автомобілі, що працюють на звичайному паливі. Додатково транспортний сектор має бути включений до схеми торгівлі квотами на викиди. Промисловість протестує проти останнього положення, стверджуючи, що запровадження цього правила без адекватного розвитку зарядної та заправної інфраструктури для альтернативних видів палива призведе до збільшення транспортних витрат.
Наприкінці червня міністри транспорту в рамках Ради ЄС погодили спільну позицію щодо положень щодо транспорту. Пропозиція Ради ЄС полягає в тому, щоб запровадити схему торгівлі квотами на викиди з 2028 року (а не з 2025 року, як хоче Парламент). Крім того, схема має охоплювати всіх учасників дорожнього руху, а не лише комерційних автомобілів, як вирішили депутати Європарламенту. Податок на CO2 буде включено у ціну палива, як пропонує Рада.
Тепер пакет Fit for 55 обговорюватиметься у так званому Тріалозі – між представниками Європейського парламенту, Європейської комісії та Ради Європейського Союзу.




