Ми беремо участь

Пошукова форма

Зернові вантажі потіснили ГМК в структурі перевалки Маріупольського порту

01 Серпень
2019
Частка перевалки зерна в порту Маріуполь в останні роки істотно збільшилася, незважаючи на те, що держава, як і раніше, асоціює розвиток порту виключно з гірничо-металургійним комплексом.
 
Про це, коментуючи державний план розвитку ДП "Маріупольський морський торговельний порт", розповів "Лізі" співзасновник і виконавчий директор ТОВ Керуюча компанія "Маріупольська інвестиційна група" Олег Іванюшенко, пише ЦТС.
 
"Зазвичай, порт асоціюється з вантажами гірничо-металургійного комплексу - в Маріуполі розташовані два великі металургійні комбінати, поблизу, в Донецькій і Луганській областях, сконцентровано більшість підприємств металургійної та вугільної галузі України. Однак, крім продукції ГМК, територія в межах досяжності порту генерує і масу інших вантажів. Наприклад, близько 4% всього українського виробництва зернових і близько 6% виробництва олійних культур, більша частина врожаю яких у вигляді зерна або олії експортується морським тр анспортом ", - відзначає експерт.
 
Іванюшенко також згадує, що, в умовах падіння обсягів всіх видів вантажів через Маріупольський порт лише перевалка зернових, в порівнянні з 2013 роком, залишилася практично на тому ж рівні: у 2013 році гавань перевалила 471 тис. Тонн зерна, в 2018-м - 450 тис. тонн. У процентному співвідношенні частка зернових вантажів, таким чином, збільшилася з 3% до 8% на тлі загального зниження обсягів перевал вантажів майже в три рази.
 
Також в порівнянні зі зниженням перевалки непогані показники у рослинного масла: якщо за 2013 рік було перевантажено 55 тис. Тонн, то в 2018-му - 29 тис. Тонн.
 
"Варто зазначити, що залучення сільськогосподарських вантажів в порт - заслуга приватного бізнесу, який побудував зерновий термінал і завод з переробки соняшнику в Маріуполі. І це відбулося навіть без дієвих механізмів державно-приватного партнерства в портах, які здатні дати додатковий стимул розвитку галузі. При цьому продукція ГМК залишається ключовою для порту ", - пише експерт.
 
На його думку, подібне нехтування існуючими тенденціями ринку робить план розвитку порту неконкурентними. "Очевидно, що для розвитку конкурентоспроможної та стабільної галузі необхідні плани розвитку, найбільш повно враховують поточні реалії. Приблизно така ситуація зараз склалася з планом розвитку ДП Маріупольський морський торговельний порт", - констатує Іванюшенко.