08 Січень
2020
Кабінет міністрів України 27 грудня затвердив план заходів з реформування ж / д транспорту, який передбачає заходи щодо забезпечення безпеки перевезень при відкритті ринку перевізників, впровадження контрактного замовлення пасажирських перевезень, план реструктуризації УЗ для підготовки компанії до лібералізації ринку ж / д перевезень і первинного розміщення акцій (IPO).
Про це повідомляє ЦТС з посиланням на інформацію Мінінфраструктури.
"Укрзалізниця" вийде на IPO, стане публічною і конкурентної в умовах відкритого ринку. Вона буде розділена на три оператора: інфраструктури, вантажного перевізника і пасажирського перевізника. Це передова європейська практика і повністю відповідає імплементації Угоди про асоціацію ", - заявив міністр інфраструктури України Владислав Криклій, коментуючи рішення уряду.
Як пише БізнесЦензор, посилаючись на Інтерфакс-Україна, згідно з текстом розпорядження, за забезпечення відкриття ринку залізничних перевезень будуть відповідальні Міністерство інфраструктури України, а також "Укрзалізниця". МІУ, зокрема, до 2021 року необхідно удосконалити законодавство в сфері ж / д транспорту, розробити законодавчі акти щодо функціонування конкурентного ринку ж / д транспорту. "Укрзалізниця" до кінця цього ж періоду зобов'язана впровадити пілотний проект по запуску приватних локомотивів на окремих маршрутах на ж / д шляхах загального користування.
До кінця 2019 року МІУ необхідно розробити і подати на розгляд Кабміну акти щодо створення та функціонування Національної комісії, що здійснює держрегулювання в сфері транспорту (НКРТ), до кінця 2021 року - організувати навчання фахівців НКРТ з питань регулювання ринку ж / д перевезень.
УЗ спільно з міністерством до 2021 року необхідно здійснити попередній розрахунок тарифу на обов'язкові послуги з доступу до інфраструктури ж / д транспорту загального користування стратегічного значення. Мінінфраструктури та НКРТ - після прийняття відповідного закону розробити і прийняти методику формування зазначеного тарифу, а також законодавчих актів щодо його обліку і використання інвестиційної складової.
Крім того, до кінця 2020 року "Укрзалізниці" необхідно розробити і впровадити геоінформаційну систему розподілу пропускної спроможності ж / д інфраструктури (GIS) - електронну базу реєстру ж / д інфраструктури.
Другим пунктом плану є розвиток пасажирських перевезень. Для його здійснення до кінця 2020 року Мінінфраструктури і "Укрзалізниці" необхідно проаналізувати структури пасажирських ж / д перевезень. Після прийняття відповідного закону міністерство має розробити акти з організації зазначених перевезень і умов їх надання.
До кінця 2021 року Дніпропетровської і Запорізької облдержадміністрацій, "Укрзалізниці" і Мінінфраструктури необхідно реалізувати пілотний проект з модернізації регіональних пасажирських послуг в зазначених областях в рамках технічної допомоги Європейського інвестиційного банку.
Крім цього, "Укрзалізниця" до кінця 2021 року повинна розробити і впровадити систему управління якістю пасажирських перевезень, а також Єдиний електронний проїзний документ на ж / д транспорті, до кінця 2022 року - впровадити автоматизовану оплату проїзду на приміських маршрутах, а до кінця 2023 року - забезпечити можливість для пасажирів в реальному часі відстежувати рух поїзда.
Третій пункт - безпека перевезень і технічна політика. Для його реалізації Мінінфраструктури і "Укртрансбезпеке" необхідно розробити законодавчі акти щодо впровадження норм європейського законодавства в сфері безпеки ж / д транспорту, а також реєстри рухомого складу, ж / д інфраструктури загального користування стратегічного значення і під'їзних колій, сертифікатів авторизації, безпеки і свідоцтв машиністів .
До кінця 2021 року "Укртрансбезпеке" і МІУ необхідно організувати навчання фахівців центрального органу виконавчої влади, який здійснює політику в цій сфері, а також організувати навчальні семінари щодо створення та затвердження системи управління безпекою для суб'єктів господарювання, які планують взяти участь на ринку ж / д перевезень.
Після прийняття відповідного закону міністерству необхідно розробити законодавчі акти щодо вдосконалення технічної політики в сфері ж / д транспорту, а також регулювання доступу до професії машиніста. До кінця 2021 року - розробити і прийняти законодавчі акти про створення органу з розслідування транспортних інцидентів.
Четвертий пункт - структурні реформи "Укрзалізниці", підготовка до запуску конкурентного ринку ж / д перевезень.
"Укрзалізниці", зокрема, до 2021 року необхідно підготувати вертикалі локомотивного господарства до розподілу вертикалей інфраструктури, пасажирських, вантажних перевезень і до 2022 року передати функції і активи локомотивного господарства відповідним вертикалях.
До 2021 року "Укрзалізниці" в рамках підготовки до IPO необхідно провести оцінку своїх активів, здійснити стратегічний аналіз на предмет визначення підрозділів, акції яких будуть розміщені, і скласти договір щодо фінансування заходів, необхідних для трансформації компанії.




