23 Січень
2020
В.о. глави ДП "Адміністрація морських портів України" Райвис Вецкаганс назвав набір кроків, які дозволять збільшити інвестиційний ресурс АМПУ і диверсифікувати витрати держкомпанії.
Як пише ЦТС, про це він розповів в інтерв'ю Інтерфакс-Україна.
Так, на переконання Вецкаганса, повинен бути передбачений розмір дивідендів до держбюджету на рівні 30% замість нинішніх 90%. "Причому не на один-два роки, а на постійній основі. Якщо Україна хоче мати стратегічну інфраструктуру - причали та акваторії і успішно конкурувати на цьому ринку - першочерговим завданням АМПУ має бути не перерахування грошей до бюджету, а реалізація спільно з бізнесом проектів, які дають синергетичний ефект: створення робочих місць, збільшення обсягів і продуктивності перевалки, розвиток суміжних галузей і відповідно, податкових відрахувань ", - вважає керівник АМПУ.
"Ніде в Європі портові адміністрації не виплачують дивіденди в розмірі 90% прибутку. А, наприклад, в Латвії вони звільнені не тільки від дивідендів, а й від податку на прибуток. В результаті мають можливість реінвестувати прибуток у розвиток інфраструктури", - додав топ менеджер.
Ще одним кроком, який дозволить посилити інвестиційні можливості АМПУ, Вецкаганс назвав створення ефективного механізму передачі причалів в концесію або оренду приватному бізнесу з обов'язковою умовою інвестування в їх збереження і модернізацію на безповоротній основі.
"Якщо уряд не хоче, щоб з причалами в портах склалася така ж ситуація як з локомотивами на залізниці, цим потрібно займатися невідкладно. Адже ні у АМПУ, ні у держави найближчим часом не буде достатньо коштів для підтримки в робочому стані понад 260 причалів . Що робити в Україні з портами - зрозуміло, але потрібно чомусь постійно долати бюрократію і інертність системи ", - резюмував керівник Адміністрації морських портів.
Нагадаємо, що в цьому ж інтерв'ю Райвис Вецкаганс повідомив, що не має наміру подавати свою кандидатуру на оголошений конкурс на посаду глави ДП "Адміністрація морських портів України". При цьому він зазначив, що залишиться працювати в Україні, найімовірніше, в приватному секторі.




