Міністерство інфраструктури розробило і оприлюднило для обговорення проекти законів про приєднання України до Міжнародної конвенції про контроль суднового водяного баласту і опадів і поводження з ними і імплементацію положень Конвенції в українське законодавство.
Згідно з пояснювальною запискою до законопроекту «Про приєднання України до Міжнародної конвенції про контроль суднового водяного баласту і опадів і поводження з ними 2004 року, з поправками», метою його прийняття є надання згоди України на обов'язковість для неї положень Конвенції шляхом приєднання до неї.
В даний час в Україні не визначений механізм контролю за судновим водяним баластом. У той же час неконтрольований скид суднового водяного баласту і опадів призводить до переносенію шкідливих водних і патогенних організмів, завдає шкоди навколишньому середовищу, здоров'ю людини, майну і ресурсів. Приєднання до Конвенції дозволить Україні як державі порту і державі прапора забезпечити контроль за судновим водяним баластом і опадами і поводженням з ними, який буде здійснювати уповноважений орган, а також визначити відповідальність за невиконання операцій з водяним баластом відповідно до плану поводження з водяним баластом ", - йдеться в пояснювальній записці.
Проект закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з приєднанням України до Міжнародної конвенції про контроль суднового водяного баласту і опадів і поводження з ними 2004 року, з поправками» і «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення у зв'язку з приєднанням України до Міжнародної конвенції про контроль суднового водяного баласту і опадів і поводження з ними 2004 року, з поправками »передбачають імплементацію положень Конвенції про відповідальність за правопорушення з питань поводження з водяним баластом (стаття 8 Конвенції), про наявність на борту судна таких суднових документів як міжнародне свідчення про поводження з водяним баластом і журнал операцій з водяним баластом, а також з перевірки, виявленні порушень і контролю суден (статті 9, 10 Конвенції) і по поводженню з водяним баластом і його контролю (Додаток до Конвенції).
Зауваження та пропозиції до проекту постанови від фізичних та юридичних осіб приймаються Міністерством інфраструктури до 4 січня 2021 року включно в письмовому та електронному вигляді.
Міжнародна конвенція про контроль суднового водяного баласту і опадів і поводження з ними 2004 року, що вступила в чинності 8 вересня 2017 року, містить вимогу Осменья водяного баласту або очищення води і опадів відповідно до плану поводження з водяним баластом, судами, які беруть участь в міжнародній торгівлі. Крім того, Конвенцією передбачена необхідність наявності журналу операцій водяного баласту і міжнародного свідоцтва про звернення з водяним баластом на борту кожного судна.
Угода про приєднання до Міжнародної конвенції про контроль суднового водяного баласту і опадів і поводження з ними, з поправками, прийнятими 13 квітня 2018 року, вступить в силу для України через три місяці після дати здачі на зберігання Генеральному секретарю Міжнародної морської організації документа про приєднання.




