В ході проведеного Міжнародного форуму "Mintrans Club. Інфраструктура Півдня України", керівником ДП «АМПУ» Олександр Голодницький під час дискусій про конкурентоспроможність ставок портових зборів в вітчизняних портах, було підкреслено, що ставки портових зборів в Україні мають безумовний потенціал для зниження вже сьогодні і матимуть додатковий потенціал за рахунок оптимізації відповідних складових витрат.
- Можливість (потенціал) зниження розмірів ставок портових зборів у нас є в великих морських портах, таких як Одеса, Південний, Чорноморськ, Миколаїв. Але реалії такі, що треба не забувати про морські порти, в яких тимчасово відсутній або вкрай невелика вантажна база, для них необхідно шукати окремий підхід встановлення розмірів ставок портових зборів на державному рівні, - зазначив А. Голодницький.
Керівник ДП «АМПУ» зазначив також, що оптимізація адміністративних та інших витрат плюс установка розмірів ставок портових зборів з мінімальним рівнем рентабельності (10-15%), дозволять забезпечити не тільки їх конкурентний рівень, а й поточний виробничий процес і зміст ГТС АМПУ.
У той же час, існує інша «сторона медалі» - це не зможе забезпечити очікування бізнесу щодо здійснення ДП «АМПУ» значних капітальних інвестицій в об'єкти стратегічної інфраструктури, перш за все, в будівництво нових і реконструкцію (модернізацію) діючих гідротехнічних споруд, тощо.
- В даний час існує прагнення різних суб'єктів господарювання, які здійснюють свою діяльність в морських портах, реалізувати свої інтереси, які певним чином суперечать один одному. Існує, з одного боку, зацікавленість судновласників, фрахтувальників та інших отримати знижені розміри ставок портових зборів, а з іншого - одночасно прагнення портових операторів до оновлення і розвитку портової інфраструктури, поглиблення акваторій і каналів і т. Д. За рахунок АМПУ. Адміністрація морських портів може бути реалізатором цих ініціатив тільки при наявності відповідного стійкого фінансового ресурсу. В якості альтернативи можна розглядати реалізацію компенсації внесених суб'єктами господарської діяльності інвестицій в стратегічні об'єкти портової інфраструктури, в рамках статті 27 Закону України «Про морські порти України». Дані заходи можуть передбачати модернізацію, реконструкцію і будівництво об'єктів, - зазначив Олександр Голодницький.
- Щодо дивідендної політики, Адміністрація морських портів України вийшла з ініціативою і декількома альтернативними проектами змін до законодавства про необхідність її перегляду в відношенні державних підприємств портової галузі. Перегляд поточної дивідендної політики і зниження відрахувань до держбюджету до 30% теж дозволить збільшити вкладення цільових портових зборів в розвиток об'єктів портової інфраструктури та реалізацію стратегічних цілей підприємства, - додав А. Голодницький.
Довідка: Відповідно до Закону України «Про морські порти України» розміри ставок портових зборів встановлюються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері транспорту відповідно до затвердженої методики, а до її створення встановлення ставок портових зборів знаходиться у веденні Мінінфраструктури.
ДП «АМПУ» спільно з Мінінфраструктури бере участь в розробці проекту Методики розрахунку розмірів ставок портових зборів. ДП «АМПУ» є тільки одним з ряду інших суб'єктів господарської діяльності, які здійснюють стягнення портових зборів відповідно до законодавства. Крім ДП «АМПУ» портові збори стягують ДУ «Держгідрографія», приватні суб'єкти - власники причалів, операційних акваторій та каналів.
Джерело: http: //uspa.gov.ua/




