Ми беремо участь
uk

Пошукова форма

Порт Констанца не справляється з великою кількістю вантажів із України. Імпорт почав заважати експорту

05 Травень
2022

Порт Констанца не справляється з великою кількістю вантажів із України. Імпорт почав заважати експорту

Румунський порт Констанца вже не здатний впоратися з великою кількістю вантажів з України, повідомляє loadstar. Там виникає дедалі більше заторів. Дійшло до того, що імпорт, призначений для України, почав заважати на експорт українського зерна.

Вже прибуло близько 80 тис. тонн зерна, воно зберігається в елеваторах, частина занурена на судна. Ще 80 тис. тонн перебувають на шляху до Констанци”, - заявив Флорін Гойдеа, директор порту Констанца агентству Reuters.

Минулого року українські порти опрацювали близько 1 млн. TEU. Але з початку війни після блокування морських портів України трейдери почали шукати альтернативні маршрути для вантажів. На початку Констанца виглядала як найоптимальніша альтернатива. Наразі контейнери становлять вже висотою по 20 рядів, і час перебування на терміналі постійно збільшується.

За інформацією одеської консалтингової компанії Informall, румунські контейнерні термінали зараз працюють на повну потужність. Але надто важко швидко обробити всі вантажі, які раніше проходили через заблоковані російським агресором українські порти на Чорному та Азовському морях. Хоча збільшення обсягів перевалки означає великий прибуток для Констанци, це також потребує встановлення нових стандартних операційних процедур. Тобто слід очікувати низки обмежень.

За словами директора порту Констанца, зерно прибуває залізницею, або на баржах Дунаєм. Порт може обробляти додатковий експорт зерна – місткість сховища в порту Констанца становить близько 2 мили. тонн. Минулого року звідси здійснювався експорт близько 24 міл. тонн зерна.

Аналітики APK-Inform повідомили, що українські прикордонники перекрили кілька водних шляхів у гирлі Дунаю через плавучі міни, що дрейфують у Чорному морі.

Але міністр закордонних справ України Дмитро Кулеба заявив минулого тижня у Бухаресті, що є шанс покращити інфраструктуру Дунаю та торгові шляхи.

Є реальний значний шанс, що річка Дунай стане ще економічно вигіднішою, і зв'яже краще з комерційного погляду країни Чорноморського регіону з країнами Західної Європи”, – сказав Кулеба.

Цього місяця міністр транспорту Румунії Сорін Гріндяну оголосив, що ширококолійна залізниця радянського зразка, що йде з Молдови і веде безпосередньо в порт Галац, буде швидко реабілітована. Такий захід прискорить відвантаження зерна.

Тим часом у порту Констанца повідомили, що разом із митною службою намагаються розробити полегшені процедури спеціально для українського експорту та імпорту. Деякі відправники вантажу, щоб уникнути затримок у порту Констанца, почали вивантажувати контейнери на турецьких хабах, але звідти вони залізницею повинні пройти також через Румунію.

На думку експертів, полегшити ситуацію можуть балтійські порти, особливо польські Гданськ та Гдиня.