Ми беремо участь
uk

Пошукова форма

Розвиток АСОЦІАЦІЇ «УКРЗОВНІШТРАНС» 1992-2023

24 Лютий
2023

Розвиток АСОЦІАЦІЇ «УКРЗОВНІШТРАНС» 1992-2023

За останні роки світ повністю змінився. Зміни були прискорені розвитком комп’ютерів, поширенням Інтернету та глобалізацією. Тепер ми пов’язані один з одним більше, ніж будь-коли. Отже, люди на всій планеті мають тепер глибше розуміння загальних проблем, з якими всі ми стикаємося. Кожна людина та кожна організація повинні відіграти свою роль у вирішенні цих проблем. Ми досягнемо успіху, лише якщо об’єднаємося

Тому , 12 транспортно-експедиторських підприємств колишнього «Союззовніштрансу» Міністерства зовнішньої торгівлі СРСР, об’єдналися для створення Асоціації комерційних транспортно-експедиторських організацій України «Укрзовніштранс».

Засновниками Асоціації були такі підприємства Бердянськзовніштранс (директор Носатов А.І.), Ізмаїлзовніштранс (директор Мар'яндишев П.М.), Іллічівськзовніштранс (директор Коренчук Л.Г.), Київзовніштранс (директор Лиходій І.А.), Керчзовніштранс (директор Мельник В.А.), Львівзовніштранс (директор Понежина В.Г.), Маріупользовніштранс (директор Багаєв В.К.), Миколаївзовніштранс (директор Усов І.П.), Одесазовніштранс (директор Поклад Н.М.), Ренівзовніштранс (директор Бахарєв В.Г.), Херсонзовніштранс (директор Сігарєв А.С.), Чопзовніштранс (директор Колтунов І.А.).

АСОЦІАЦІЯ «УКРЗОВНІШТРАНС» об’єднала юридичних осіб - учасників Асоціації що діють у сфері вантажних та пасажирських перевезень всіма видами транспорту, експедирування, логістики, інфраструктури, туризму, митних та супутніх послуг, що надаються учасниками ланцюга постачання для постійної координації їх господарської діяльності, а також захисту їх прав і свобод, проведення досліджень, задоволення професійних, суспільних, зокрема економічних, соціальних, наукових, просвітницьких, культурних, екологічних та інших інтересів.

Дата державної реєстрації 08.09.1995 року.

Ця дата є точкою відліку створення АСОЦІАЦІЇ «УКРЗОВНІШТРАНС».

Створення Асоціації «Укрзовніштранс» у 1992 р., як першої ГАЛУЗОВОЇ громадської організації на території незалежної української держави, мало на меті захист інтересів, що об'єдналися експедиторських компаній на транспортно-екпедиторському ринку, а й створення платформи для боротьби з корупцією чиновників транспортних монопольних структур, транспортних засобів, де керівники госпрозрахункових експлуатаційних комерційних служб пароплавства розтягували флот. Незаконно розпродувалися експортно-імпортні вантажі, що скупчилися в портах України після розвалу радянського союзу. Для прикриття незаконного конфіскату вантажів, які не належать Україні, Кабмін створив комісію за рішенням, якою розпочалася реалізація кинутих вантажів у портах. Лише мала частка виручених коштів використовувалося для покриття витрат із зберігання цих вантажів у портах.

Особливу роль відіграла Асоціація у боротьбі щодо формування та надання тарифів на транзитні вантажі експедиторським компаніям.

Розробляючи, спільно із залізничними адміністраціями країн СНД тарифи на транзитні вантажі, передбачалися знижки на тарифи, що стимулюють залучення додаткових обсягів транзитних вантажів, а також переорієнтування вантажопотоків через Україну до третіх країн, проте надання знижок набуло корупційного характеру.

Для отримання знижок на тарифи чиновники Укрзалізниці вимагали грошову винагороду, причому досить велику. Крім цього Адміністрація Укрзалізниці, у порушенні законодавства, створила у своїй структурі транспортно-експедиторське підприємство, яке отримало преференції щодо отримання знижок, сприятливіші, ніж в інших експедиторів. Укрзалізниця гарантуючи своєму експедитору кращі знижки, ніж в інших експедиторів, гарантувала останньому договори з відправниками, а й перехоплювала у своїх конкурентів вантажопотоки та обсяги.

Звичайно Асоціація «Укрзовніштранс», не могла змиритися з подібним свавіллям.

Надсилала листи до Кабміну, адміністрації Укрзалізниці, Антимонопольного комітету та інших інстанцій, у тому числі до засобів масової інформації. Результати були позитивні.

Залізничного експедитора ліквідували із структури Укрзалізниці. Отримання знижок на залізниці, тарифи стали мати більш цивілізований характері і були публічні.

Авторитет Асоціація завойовувала не лише у боротьбі зі свавіллям корумпованих чиновників, а й у просуванні та розвитку транспортно-експедиторської діяльності, довівши її до рівня галузі. Асоціація бере активну участь у розробці законодавчих документів. Включалася до комітетів Кабміну, Мінтрансу щодо внесення своїх пропозицій та рецензують проекти Законів – Закон про транспорт, Закон про порти, Митний Кодекс, Статут залізниці та інші.

Маючи на меті створення транспортно-експедиторської діяльності в Україні – як нової галузі, Асоціація ініціювала через Кабмін розробку Закону про транзит. Наступний етап це була розробка проекту Закону про транспортно-експедиторську діяльність.

Після остаточної редакції Закон був ухвалений Верховною Радою. Із цього моменту в Україні з'явилася нова галузь. Причому Україна стала першопрохідником у цьому напрямі серед країн СНД.

Активність та публічність Асоціація сприяла авторитету її як усередині країни, так і серед європейських країн учасниць ФІАТА.

 

Секретаріат АСОЦІАЦІЇ УКРЗОВНІШТРАНС