ПрАТ «Українське Дунайське пароплавство» (УДП) розпочало поступово зменшувати завантаження барж через сезонний період мілководдя на Дунаї. Про це повідомив в.о. генерального директора УДП Дмитро Москаленко.
На щастя, наразі падіння рівня води не критичне. Питання про закриття навігації поки що не розглядається. Але все може бути. Минулого року навігацію закривали двічі. Мілководдя — споконвічна дунайська проблема, яка обговорюється вже не одне десятиріччя», — зазначив керівник.
Як повідомив Москаленко, проблему обговорювали минулого тижня на конференції директорів дунайських пароплавств. Захід відбувся після чотирирічної перерви, спричиненої пандемією коронавіруса (востаннє проходив у 2019 році в Румунії). Були представлені компанії з Австрії, Словаччини, Угорщини, Сербії, Болгарії, Румунії та України.
Найбільш проблемні ділянки з точки зору глибин знаходяться на болгарській ділянці Дунаю. В періоди мілководдя болгарські перекати не лише змушують судновласників зменшувати осадку. УДП в цей час, скажімо, не ризикуєвикористовувати деякі типи суден, наприклад потужні буксири «тритисячники» або «самоходки». Доводиться працювати менш потужними, але більш прохідними буксирами «двотисячниками». Схожі проблеми у більшості інших дунайських компаній. Всі зазнають збитків. На думку іноземних колег, намагання вирішувати проблему на місцевому рівні ні до чого не призводять. Бракує загальної процедури, яка би забезпечила необхідні фінанси для утримання водних шляхів», — розповів Москаленко.
На спільне переконання судновласників, судноплавні компанії не повинні «грати роль прохача», тому проблема має вирішуватися на міждержавному рівні. За словами керівника, учасники конференції домовилися проводити регулярні консультації щодо цієї теми та координувати дії.
ПрАТ «УДП» здійснює річкові вантажоперевезення по Дунаю. Компанія експлуатує понад 20 самохідних суден вантажного річкового флоту та приблизно 200 несамохідних суден, що дозволяє оперувати приблизно 20 баржевими караванами.
Компанія у 2022 році перевезла морським та річковим флотом 1,8 млн тонн вантажів. Основу вантажів у 2022 році складали зернові та металургійна сировина. Крім того, компанія почала розвивати напрям контейнерних перевезень і запустила регулярні контейнерні каравани.
За підсумками 2022 року ПрАТ «УДП» одержало понад 1 млрд грн прибутку після 38 млн грн збитку за попередній рік.




