Ми беремо участь
uk

Пошукова форма

Рішення не продовжувати ЄС CBER сприяє рівним умовам гри

20 Жовтень
2023

 

Женева, 12 жовтня 2023 р.  – FIATA, Міжнародна федерація асоціацій експедиторів вантажів, вітає рішення Європейської комісії не продовжувати дію Регламенту про групові виключення консорціумів (CBER), який має закінчитися в квітні 2025 р. Очікувані переваги CBER більше не надаються

Заснована в 2009 році CBER дозволила операторам лінійного судноплавства з сукупною часткою ринку менше 30% співпрацювати та надавати спільні транспортні послуги. Це має на меті створити ефективність, яка принесе користь іншим учасникам ланцюга постачання та споживачам. Однак відгуки, отримані FIATA, показали, що експедитори не отримали вигоди від очікуваної ефективності обслуговування, а споживачі не отримали значної економії коштів. Було висловлено занепокоєння щодо підвищеного ризику несправедливих ринкових умов згідно з CBER, який, як раніше заявляла FIATA, більше не відповідає меті в ситуації концентрації ринку та вертикальної інтеграції, що склалася.

Примітно, що FIATA вважає, що CBER, спрямований на оптимізацію послуг «порт-порт», не враховує еволюцію ринку в напрямку вертикальної інтеграції океанськими перевізниками, щоб також охопити внутрішні транспортні перевезення. Крім того, ефект альянсів і консорціумів, здається, недостатньо враховувався в рамках традиційних показників концентрації ринку, застосованих до сектору контейнерних перевезень, що потребує нового підходу.

Адвокація змін

З огляду на важливість CBER і ризики, пов’язані з умовами ринкової конкуренції, у липні 2022 року FIATA разом із дев’ятьма торговими організаціями, CLECAT, FEPORT, GSF, ESC, EBU, ETA, UIRR, IAM і FIDI активно прагнули реформи CBER. Група представляла власників і експедиторів вантажів, операторів портових терміналів та інших частин ланцюга поставок, залежних від контейнерних перевезень. CLECAT, FIATA та GSF також співпрацювали над документом із посиланням на причини та способи реформування ЄС CBER, якщо він залишиться в силі, підкреслюючи, що положення в його поточній формі не відповідає меті.

FIATA постійно закликала приділяти належну увагу останнім рокам, незалежно від пандемії та напружених обставин, оскільки це виявило слабкі місця в ланцюжку постачання. Він також наголосив на впливі прибутків, отриманих у цей період, на сприяння вертикальній інтеграції, і надав численні докази, зібрані її спеціалізованою Глобальною морською робочою групою, щодо нечесної практики, спричиненої такою інтеграцією. Наведені докази також стосувалися незадовільного рівня обслуговування, з яким зазнали його члени під час пандемії. 

FIATA зазначає, що Комісії знадобився рік, щоб обміркувати своє оголошення після завершення процесу перевірки, який проходив у серпні-жовтні 2022 року. FIATA вітає широкі міркування Комісії в її Робочому документі персоналу (SWD), який відображає фундаментальні погляди та занепокоєння багатьох зацікавлених сторін морського ланцюга постачання, що CBER більше не сприяє конкуренції в секторі судноплавства та не призводить до будь-яких помітне підвищення ефективності для користувачів системи. Такі висновки узгоджувалися з доказами, зібраними спеціалізованою Глобальною морською робочою групою FIATA, створеною під керівництвом Робочої групи FIATA з питань несправедливої практики в ланцюжку постачання.

«Експедитори відіграють значну роль на ринку, а також є користувачами транспортної системи, де вони знаходяться в прямій конкуренції з перевізниками, які діють як їхні постачальники послуг. FIATA вітає визнання Комісії експедиторів як важливих учасників ланцюга поставок у своїх консультаціях CBER та Робочому документі персоналу. Це ключова роль експедиторів у забезпеченні доступу та ефективності переміщення товарів». – Доктор Стефан Грабер, генеральний директор FIATA

Чесна конкуренція в майбутньому

FIATA визнає, що закінчення терміну дії CBER не означає, що консорціуми заборонені в ЄС. Він розуміє, що будь-які можливі консорціуми в майбутньому підлягатимуть посиленому нагляду на основі антимонопольних правил ЄС, які застосовуються до всіх інших економічних секторів. Це дозволить Комісії врахувати нову норму на ринку, враховуючи вертикальну інтеграцію певних перевізників і неоднорідність розміру інших зацікавлених сторін і перевізників.

FIATA погоджується з SWD і робить висновок: «Загалом, схоже, що для відновлення довіри між зацікавленими сторонами, необхідного для побудови стійкого, інтегрованого та ефективного ланцюжка поставок, необхідно забезпечити, щоб сектор лінійних перевезень не сприймався як предмет меншого контролю з боку антимонопольних органів. правоохоронців, ніж інші галузі».

FIATA підкреслює, що судноплавство є глобальною індустрією, і закликає до єдиного та скоординованого підходу між органами влади, щоб забезпечити ефективне регулювання галузі. FIATA продовжуватиме шукати спільний підхід, сприяючи діалогу між зацікавленими сторонами ланцюжка поставок для побудови вкрай необхідної довіри для досягнення справедливого та ефективного ланцюга поставок.