У нараді приймали участь керівництво вантажної вертикалі АТ «Укрзалізниці» (ЦЦМ, ЦМ), керівники ЦТЛ, ЦУР та більше 50 представників компаній, бізнесових та галузевих об’єднань, вантажовідправників із різних галузей економіки України ( участь у форматі он-лайн та оф-лайн)!
Щодо обсягів перевезення вантажів:
За оперативними даними, упродовж жовтня 2023 року залізницею перевезено 13,584 млн т вантажів ( +1,542 млн. тон або +12,8% до обсягів вересня 2023 року та +1,523 млн. тон або +12,6 % до аналогічного періоду минулого року).
Маємо рекордний обсяг перевезення вантажів протягом одного місяці за весь період військового стану!
Протягом жовтня 2023 року в експортному сполучені перевезено 4,877 млн т ( +1,297 млн. тон або +36,23% до обсягів вересня 2023 року та -0,307 млн. тон або -5,9 % до аналогічного періоду минулого року).
Зростання експортних перевезень залізницею відбулося через відновлення роботи тимчасового коридору експорту вантажів через порти Великої Одеси.
У структурі експортних перевезень залізницею за жовтень 2023 року
перше місце посіла -руда залізна, марганцева -1,925 млн т (39 % частка рудних вантажів у загальному обсязі експортних перевезень);
на другому місці -зернові вантажі -1,731 млн. тон (35 % частка в експортних перевезеннях);
на третьому місці -чорні метали 0,331 млн. тон (7%).
Корисна для вантажовідправників інформація , оголошена на нараді:
АТ «Укрзалізниця» розпочало компанію по заключенню довгострокових договорів з вантажовідправниками на забезпечення перевезення у рухомому складі держкомпанії! Вагони за фіксованою ціною можуть надаватися на період від 6 місяців до 1 року і навіть до 3 років( за умови перегляду ставок кожного року).
Просимо усіх зацікавлених письмово звертатися до ЦМ, ЦТЛ АТ «Укрзалізниця». Звернення вантажовідправників будуть оперативно розглянуті Тарифною комісією АТ «Укрзалізниця»!
Проблемні питання озвучені на нараді:
Фіксується складна ситуація з передачею вантажів на 3 західних прикордонних переходах:
-Ягодин-Дорохуськ ( з Польщею);
-Мостиська-2-Медика ( з Польщею);
-Вадул -Сірет- Дорнешти (з Румунією).
Озвучені причини ускладненої передачі вантажів та заходи щодо покращення ситуації.
Інші 11 західних переходи недовантажені і працюють на 20-60% пропускної здатності.
Представники зернового ринку (вантажовідправники зернових вантажів) висказали занепокоєння зростанням вартості використання вагонів-зерновозів АТ «Укрзалізниця», що розторговуються на ЄТС Прозорро.Продажі ( на останніх аукціонах ЗРВ ЦТЛ зафіксована середня ставка продажім-3,930 грн/доба).
Вантажовідправники запропонували :
виставити максимально можливу кількість вагоно відправлень у ЗРВ ЦТЛ на аукціонах ( ЦТЛ має об’єктивні обмеження в наявності вагонів - загальний робочий парк ЗРВ -26 100 зерновозів , в тому числі ЦТЛ - приблизно 5 500 вагонів);
повернути механізм продажі зерновозів ЦТЛ на аукціонах з прив‘язкою до декад відвантаження, що дасть змогу ЦТЛ сформувати графік відвантажень у ЗРВ та розрахувати залишок вагоно відправлень і додатково виставити їх на аукціонах (збільшити пропозицію вагонів УЗ).
Найближчим часом ЦТЛ розгляне зазначені пропозиції ринку.
Представники цементної галузі висказали занепокоєння зменшенням кількості вагонів -цементовозів у робочому парку УЗ і запропонували додатково відремонтувати цементовози для забезпечення потреб цементної галузі .
Домовились, що асоціація « Укрцемент» наддасть заплановані для перевезення залізницею обсяги цементу у 2024 році.
АТ «Укрзалізниця» розрахує потребу у вагонах-цементовозах і збільшить кількість робочого парку. Додатково УЗ пропонує виробникам цементу заключити довгострокові договори на забезпечення перевезень цементу парком ЦТЛ на строк 6-12 місяців з фіксацією вартості використання вагону.




