Ми беремо участь
uk

Пошукова форма

НЕ ВИСТАЧАЄ 400 000 ПАРКУВАЛЬНИХ МІСЦЬ ДЛЯ ВАНТАЖНИХ АВТОМОБІЛІВ – ВЕЛИКА ПРОБЛЕМА, НА ЯКУ НЕ ЗВЕРТАЮТЬ УВАГИ

17 Квітень
2025

 

Європейська комісія представила останню статистику щодо нестачі паркувальних місць для вантажівок. Представлені цифри надзвичайно високі, і все це виявляється частиною глибшої проблеми.

За підрахунками брюссельських чиновників, задоволення поточних потреб у доступі до безпечних паркувальних місць у всіх країнах ЄС вимагатиме будівництва понад 390 000 нових паркувальних місць. Крім того, Єврокомісія визнає, що проблема ще більше загостриться в найближчі десятиліття. За умови збереження нинішніх темпів інвестицій та прогнозованого

розвитку транспортної галузі до 2040 року (тобто протягом наступних 15 років) дефіцит паркувальних місць становитиме приблизно 480 тис. Підкреслюю, що мова йде про СОТНІ ТИСЯЧ зниклих раїв. Тим часом сама Єврокомісія заявила, що підтримає боротьбу з цією проблемою

шляхом співфінансування 65 паркувальних проектів. Неважко підрахувати, що навіть якби в кожному з цих проектів було 200 паркомісць, це дозволило б заповнити близько 3% прогалин.

Статистика, наведена в Брюсселі, збігається з цифрами, нещодавно представленими в Німеччині. Уряд підготував довгострокові прогнози для транспортної галузі, заявляючи, що масштаб внутрішніх автомобільних вантажних перевезень може зрости на 34 відсотки до 2040 року. І це припускається, що ефективність німецьких залізниць покращиться за той самий період, зафіксувавши 35-відсоткове збільшення перевезень, що здійснюються поїздами, таким чином переймаючи додаткову частку замовлень від вантажівок. У Німеччині також можна побачити негативні прогнози щодо заповнення паркувальних місць. Згідно зі статистичними даними, розробленими минулого року (стаття доступна тут ), нинішні темпи будівництва вирішать проблему за 40 років.

Тепер погляньмо на все це ширше. Вищенаведена інформація чітко свідчить про те, що влада усвідомлює критичну нестачу місць для паркування вантажівок. Судячи також з відсутності достатніх інвестицій, влада явно вирішила проігнорувати цю проблему. Очевидно, припущення полягає в тому, що якщо водії справлялися досі, вони якось справлятимуться в майбутньому. І в той же час з'являється все більше тривог під назвою «молодих водіїв не вистачає, галузь на межі колапсу». Статистика однозначно свідчить про те, що середній вік водіїв вантажівок стрімко зростає і вже через кілька років пенсіонерів буде нікому замінити. Наприклад, у Польщі водії до 25 років складають лише 3 відсотки від усієї професійної групи (стаття тут ). Чому молодь так не хоче до цієї професії? Йдеться, звісно, про умови праці, де основними проблемами є погане ставлення до водіїв на вантажно-розвантажувальних пунктах та відсутність інфраструктури паркування. Отже, коротко кажучи: ми зіткнулися з гігантською проблемою, одну з головних причин якої добре діагностовано, але її ігнорують.