Норвезька судноплавна компанія Eitzen Group отримала фінансування від інноваційного фонду Норвегії для будівництва двох контейнерних cуден на акумуляторних батареях, які цілком можуть стати найбільшими у своєму роді на момент поставки.
Агентство досліджень і розробок у сфері енергетики Enova виділило дочірній компанії Eitzen Avanti загалом 19 мільйонів доларів на підтримку двох портальних трубопроводів ємністю 850 TEU, що працюють від акумуляторних батарей потужністю 100 МВт·год. Нові трубопроводи підтримуватимуть судноплавний маршрут, що з'єднує Норвегію з Німеччиною та Швецією.
Окрім гранту для Eitzen, порт Осло отримає додаткові 2 мільйони доларів від Enova на нову зарядну станцію для електромобілів на контейнерному терміналі Sjursoya, яка забезпечить енергією два нові судна.
Проекти контейнеровозів є родзинкою раунду фінансування, але є багато інших. Норвезька компанія Polar Energy Shipco також отримає 9 мільйонів доларів фінансування на електричний балкер; Brim Explorer отримає 4 мільйони доларів на два швидкісні електричні тримарани для пасажирських перевезень; а компанія Lovundlaks з вирощування лосося отримає близько 5 мільйонів доларів на два електричні робочі човни.
«Кожен із цих проектів по-своєму демонструє можливості електрифікації акумуляторів у судноплавстві. Технологія зараз зріла, і проекти існують», – сказав Андреас Форснес Ян, старший радник з питань морського транспорту в Enova. «Якщо електрифікація автомобільних поромів була першою хвилею, ми сподіваємося, що це буде початком другої хвилі електрифікації в короткостроковому морському судноплавстві».
Норвегія була одним із перших лідерів у технології електричних поромів, і норвезький власник започаткував тенденцію до електричних контейнерних суден з постачанням Yara Birkeland у 2022 році. Китайські компанії також інвестували в акумуляторні електричні берегові пороми, зокрема замовивши це від Ningbo Ocean Shipping та China COSCO, власника нинішнього судна -рекордсмена




