12 Лютий
2020
Антимонопольний комітет України за заявою ТОВ СП "Нібулон" розглянув питання встановлення Міністерством інфраструктури України ставок портових зборів і знижок до них і виявив, що збори були затверджені при відсутності Методики розрахунку розмірів ставок портових зборів і без відповідного економічного обґрунтування.
Про це повідомляє ЦТС з посиланням на Антимонопольний комітет України.
Згідно із законом розміри портових зборів - корабельного, причального, канального та інших - повинні встановлюватися для кожного морського порту відповідно до затвердженої методики, а кошти від цих зборів спрямовуються виключно за цільовим призначенням - для фінансування утримання відповідних споруд.
Відзначається, що економічна привабливість морських портів і послуг стивідорних компаній для вантажовідправників, вантажоодержувачів і судновласників в значній мірі залежить від розміру портових зборів, оскільки високі ставки призводять до підвищення судновласниками (перевізниками) ставок фрахту, що за інших рівних умов знижує конкурентоспроможність портових операторів.
Комітет прийняв рішення визнати дії Міністерства інфраструктури України щодо встановлення розмірів ставок портових зборів і знижок до них при відсутності затвердженої Методики розрахунку таких зборів - порушенням законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних дій органу влади.
Також АМКУ зобов'язав Мінінфраструктури протягом 4 місяців розробити та затвердити прозору і недискримінаційну методику розрахунку розмірів ставок портових зборів.




