Проблема з потерпілим крах на одеському пляжі «Дельфін» танкером-Бункерувальники Delfi визначена надзвичайною ситуацією місцевого рівня, що дозволить ДП «Адміністрація морських портів України» (АМПУ) взяти операцію по його підйому і ліквідації під свій контроль. Про це повідомив на прес-конференції в понеділок, 27 липня, в.о. голови АМПУ Олександр Голодницький.
«Вчора було прийнято рішення комісії ТЕБ та НС про надання статусу надзвичайної ситуації місцевого рівня. Цей документ пішов до Києва в ГСЧС, і з дня на день очікуємо остаточний вердикт. Цей статус надзвичайної ситуації впливає на два моменти: повний контроль переходить до АМПУ та прискорює підписання договору і тендерної процедури », - сказав Голодницький.
Він нагадав, що 23 липня Одеська філія АМПУ оголосив відкриті торги з відбору нового підрядника для підйому і ліквідації судна. «Ми йдемо вперед, не чекаючи рішення ГСЧС. 24 серпня має відбутися розкриття. У разі, якщо ГСЧС видасть висновок, що підтверджує статус надзвичайної ситуації місцевого рівня - це дає нам можливість перейти на так звану переговорну процедуру, скасувавши відкриті торги. Переговорна процедура передбачає, що це не один учасник. Це ряд учасників, це однозначно буде прозора процедура. Переможе учасник з найнижчою ціною. Єдиний, але істотний, плюс переговорної процедури - це не 2,5 місяці як для відкритих торгів, а до 20 днів », - підкреслив Голодницький.
За словами в.о. голови АМПУ, якщо договір буде укладено в середині-кінці серпня - це дозволить почати роботи вже у вересні.
Голова Одеської обласної державної адміністрації Максим Куций проінформував, що сьогодні в Одесі проходить нарада із залученням експертів міжнародного рівня і вчених про можливі шляхи ліквідації наслідків трагедії з затонулих танкером, який вже вісім місяців перебуває на пляжі «Дельфін» в Одесі.
«На сьогоднішній день ми маємо негативну ситуацію, коли представник судновласника і підрядна організація, яка повинна була виконати ефективну роботу, затягували час, користувалися своїм правом на проведення робіт самостійно. Як ми бачимо, результат негативний. Сьогодні експерти зійшлися на тому, що ті роботи, які були виконані, апріорі були невдалими. І зараз йде процес прийняття, можливо, двох рішень, які будуть ефективно виконані в скорочений термін і зі збереженням екологічних норм », - повідомив він.
Минулого тижня АМПУ звернулася до власника зазнав аварії на одеському пляжі «Дельфін» танкера-бункерувальника Delfi з вимогою передати їй право підйому і ліквідації судна в зв'язку з безуспішними спробами судновласника зробити це самостійно. Одночасно, АМПУ звернулася до капітана Одеського порту щодо надання відмови в чергове продовження терміну підйому танкера, в разі надходження від судновласника відповідного звернення.
АМПУ в червні заявляла про відсутність у неї законних підстав для самостійного, від свого імені, підйому і видалення судна Delfi. Таке право (а не обов'язок), відповідно до ст. 123 Кодексу торгового мореплавання, Адміністрація морських портів України отримає лише за умови настання ряду незалежних безпосередньо від АМПУ умов і обставин, першим з яких є не підняття судна його власником в термін, встановлений капітаном морського порту, згідно зі статтею 123 КТМ України.
Раніше АМПУ двічі - 31 березня і 17 червня - зверталася до судновласника з вимогою передати права на підйом і ліквідацію аварійного судна. Судновласник відповів відмовою.




