4 серпня влада Білорусі опублікували Програму соціально-економічного розвитку країни до 2025 року. У документі визначені пріоритетні напрямки країни і ключові заходи по їх реалізації, в тому числі транспортної структури держави.
Одним із пріоритетів розвитку транспортно-логістичної структури Білорусі, згідно з документом, є збільшення транзитного потенціалу, в рамках якого "передбачається розвивати міжнародні транспортні коридори, мережа логістичних центрів за допомогою розширення їх функціональності і комплексності".
Також планується завершити роботи по "зведення сучасної транспортно-логістичної інфраструктури для залучення міжнародних вантажопотоків в індустріальний парк" Великий камінь "і економічну зону" БреміноОрша ".
Цифровизация білоруського транспорту
У сфері цифровізації Білорусь планує створити галузеві та регіональні цифрові платформи, завдяки яким можна буде інтегрувати елементи дорожньо-транспортної системи в єдину інтелектуальну транспортну систему з центром управління рухом.
Білорусь планує також перейти на цифрові технології документообігу і розширити використання цифрових форм супровідних документів при міжнародних перевезеннях вантажів різними видами транспорту, а також розвивати інформаційно-керуючі системи автоматизації перевізного процесу, вантажний і комерційної роботи залізничного транспорту.
Залізничний транспорт - плани до 2025 року
У сфері залізничного транспорту передбачається здійснити централізацію управління залізничними перевезеннями. При чому особливу увагу Білорусь буде приділяти створенню сприятливих умов для нарощування залізничних контейнерних перевезень в сполученні Схід - Захід - Схід до 1 млн. Контейнерів в 20-футовому еквіваленті.
Ще в цьому році намічено завершити реалізацію робіт пов'язаних з електрифікацією ділянок Гомель-Калинковичи. Згідно з програмою, загальна протяжність електрифікованих залізничних колій повинна скласти 1369 кілометрів (25 проц. Від усієї протяжності шляхів).
Плани розвитку автомобільного транспорту
У сфері автомобільного транспорту влада планує провести роботу по скасуванню з окремими країнами дозвільної системи в сфері міжнародних автомобільних перевезень. Програмою передбачається звести і реконструювати не менше 500 кілометрів республіканських доріг, виконати роботи по ремонту не менше 7 тис. Кілометрів місцевих доріг, що дозволить підвищити швидкість і безпеку переміщення вантажів і пасажирів.
Планується збільшити щільність автомобільних доріг загального користування до 364,5 кілометра в розрахунку на 1000 кв. кілометрів території країни.
Що важливо, згідно з планом, до кінця 2025 року "буде розпочато реконструкцію" головну транспортну артерію Білорусі - автомобільної дороги М-1 / Е30 Брест (Козловичі) - Мінськ - кордон Росії (Редьки).
З найбільш значущих проектів озвучені наступні:
- М-3 Мінськ - Вітебськ;
- М-7 / Е28 Мінськ - Ошмяни - кордон Литви (Кам'яний Лог);
- М-10 межа Росії-Гомель - Кобрин;
- Р-46 Лепель - Полоцьк - кордон Росії (Юховічі);
- М-8 / Е95 кордон Росії (Езерище) - Вітебськ - Гомель - кордон України (Нова Гута),
- ділянку дороги від Вітебська до Орші;
- Р-53 Слобода - Новосад;
- будівництво обходів р Вітебська, г.п. Світ, м Могильова та м Полоцька.
Також влада хоче відновити і розширити парк всіх видів транспортних засобів, оснастивши його конкурентоспроможної, сучасної, комфортабельної, безпечної і екологічної технікою. Реалізація намічених заходів дозволить забезпечити зростання вантажообігу до 141,6 млрд. Тонно-кілометрів, експорт транспортних послуг збільшиться в 1,25-1,3 рази за 5 років.




