Компанії-члени Комітету з логістики Європейської бізнес асоціації (ЄБА) стурбовані заявою нового глави Держекоінспекції про намір відновлення безперешкодного доступу екологічних інспекторів в портові зони для контролю забруднення акваторій.
Як пише ЦТС, посилаючись на заяву ЄБА, в Асоціації нагадують, що проблема діяльності Держекоінспекції в портах, зокрема, неправомірних перевірок суден, піднімалася представниками портової галузі неодноразово протягом останніх кількох років.
З огляду на ситуацію з безпідставним втручанням морських екоінспекторів, що відбувалися тривалий час в портах України, численні позови з боку бізнесу по необгрунтованим стягненням з судів, у компаній-членів Асоціації є застереження щодо повернення додаткових повноважень інспекторам на територіях портів.
Заявляється, що багато в чому проблему вдалося вирішити, завдяки тому, що в липні-серпні 2019 року Кабміном було затверджено два відповідних Порядку - по взаємодії ДП АМПУ та Держекоінспекції щодо забезпечення дотримання законодавства про охорону навколишнього природного середовища в разі виявлення випадків скидання судами забруднюючих речовин в межах акваторії порту і по перевірці судів, взяття проб води та проведення їх аналізу.
У Європейській бізнес асоціації відзначають, що після цього було визначено чіткий і єдиний алгоритм перевірок і встановлено вимоги до процедури їх проведення, а також визначені дії АМПУ і державних інспекторів з охорони навколишнього природного середовища при встановленні факту забруднення.
"Успішна реалізація зазначених актів сприяла налагодженню взаємодії і встановлення чітких дій державних інспекторів і представників АМПУ у випадках виявлення скидів судами забруднюючих речовин в межах акваторії порту. Ці акти також забезпечують ефективне виконання міжнародних зобов'язань України в сфері охорони навколишнього природного середовища, що випливають із членства України в міжнародних організаціях, діяльність яких пов'язана з морським і річковим транспортом, торговим мореплавством ", - коментує Світлана Михайловська, заступник директора з представництва інтересів компаній-членів-Асоціації.
"Для повноцінного функціонування механізму перевірки судів і призначення відповідного відшкодування, у разі виявлення порушень, залишається необхідною розробка та затвердження Порядку обчислення розміру відшкодування та сплати збитків, заподіяних внаслідок забруднення із суден, кораблів та інших плавучих засобів в територіальних та внутрішніх морських водах України", - додає со-глава логістичного комітету ЄБА Ольга Копійка.
В ЄБА нагадують, що експерти Асоціації активно залучалися до роботи над підготовкою нормативно-правових актів з екологічного контролю в морських портах і Порядку взаємодії ДП АМПУ та Держекоінспекції, в разі виявлення випадків скидання судами забруднюючих речовин в межах акваторії порту, і готові надавати експертну підтримку і в подальшому при розробці Порядку обчислення розміру відшкодування.
Нагадаємо, минулого тижня глава Держекоінспекції Андрій Мальований заявив, що в даний час інспекція істотно обмежена в роботі на території портів і тому хоче отримати безперешкодний доступ до портових зон для здійснення контролю забруднення акваторій. Мальований додав, що питання про відновлення повноцінної роботи інспекторів в морських портах він буде ставити на найвищому державному рівні.
Пізніше Мальований заявив, що Держекоінспекція може навіть отримати статус правоохоронного органу.




