Ми беремо участь
uk

Пошукова форма

Чорноморські контейнерні вантажні перевезення зростають завдяки відновленню в Україні

16 Січень
2025

Чорноморські контейнерні термінали Болгарії, Румунії та України обробили 979 тис. TEU за перші дев’ять місяців 2024 року, включаючи порожні контейнери та перевалку. Це зростання на 14 відсотків порівняно з тим же періодом минулого року, і цей стрибок відображає пожвавлення контейнерних перевезень до та з українських портів. (У цьому огляді розглядається лише морська торгівля вантажними контейнерами, оскільки водні контейнерні перевезення в Україні становлять близько 25 відсотків від загального обсягу.)

У всіх цих країнах зріс вантажний контейнерообіг, а найбільшого зростання досягла Україна (79%).

 За цей період 53 відсотки оброблених повних контейнерів було імпортовано, а 47 відсотків обсягу – експортовано. За оцінками, частка завантажених контейнерів склала 77 відсотків, а порожніх – 22 відсотки.

Обсяги імпорту до вищезазначених країн зросли на 19 відсотків порівняно з 2023 роком. Найбільший приріст обсягів імпорту продемонструвала Україна – 116 відсотків, що є рекордним темпом зростання.

У Румунії спостерігалося зростання на 23 відсотки, а в Болгарії – зниження приблизно на три відсотки. Експорт із цих країн зріс майже на 10 відсотків, головним чином завдяки зростанню обсягів українського та болгарського експорту на 64 відсотки та 14 відсотків (відповідно). У Румунії спостерігалося незначне збільшення обсягів навантаженого експорту.

Таким чином, відсоток вантажного об’єму, перевантаженого кожною країною за перші дев’ять місяців 2024 року, розподілився наступним чином: Румунія – 70 відсотків, Болгарія – 22 відсотки, Україна – вісім відсотків.

Варто зазначити, що значне зростання обсягів в Україні відбулося завдяки відновленню прямих контейнерних фідерних сполучень. На початку 2024 року місцева експедиторська компанія запустила кілька суден, які перевантажували контейнери з Констанци в порт Чорноморськ. Пізніше MSC та Maersk розгорнули власні судна з Текірдагу та Порт-Саїду відповідно.

 Історично Maersk, MSC і CMA CGM були провідними перевізниками в Чорноморському регіоні, а їхня загальна частка ринку в останні роки становила понад 60 відсотків.

Що стосується інших країн Чорного моря, то в Новоросійську вантажообіг вантажних контейнерів зріс на сім відсотків до 570 тис. TEU. Близько 40 відсотків цього обсягу було транспортовано MSC і турецькими перевізниками в Чорному морі, тоді як інші 60 відсотків транспортувалися місцевими перевізниками в Росії. Загальний обсяг Грузії за 9 місяців 2023 року досяг 518 000 TEU, тоді як наша оцінка приблизно на 15 відсотків нижча за 9 місяців 2024 року, коли очікується, що загальний обсяг досягне близько 440 000 TEU.

Прогноз зростання контейнерообігу в Чорноморському регіоні на 2024-2025 роки показує, що зростання становитиме 5-7 відсотків і перевищить 3 млн TEU в 2025 році. Основним драйвером цього зростання стане подальше відновлення та розширення прямого контейнерного сполучення. до українських портів.