Ми беремо участь

Пошукова форма

Десять найбільших контейнерних ліній контролюють 85% ринку - Alphaliner

16 Червень
2021

На частку десяти найбільших морських контейнерних перевізників на сьогоднішній припадає 85% світових вантажоперевезень, пише Freightwaves з посиланням на актуальні дані Alphaliner.

При цьому більше половини потужностей (58%) контролюють лише чотири групи - Maersk, MSC, CMA CGM і COSCO. Цей базовий рівень концентрації флоту потім значно підвищується за рахунок існування трьох альянсів по спільному використанню суден на основних напрямках торгівлі Схід-Захід - 2M, Ocean Alliance і THE Alliance, - членами яких є дев'ять з 10 провідних груп лінійних перевізників.

На лідерські позиції в рейтингу контейнерних перевізників намагається вирватися MSC. Базована в Швейцарії компанія дуже активна на ринку старих суден, закупивши з серпня минулого року 49 суден. Вона також є активним замовником на ринку чартерних перевезень і на ринку новобудов. Включаючи три недавно придбаних старих судна, MSC нещодавно подолала рубіж в 4 млн TEU. Alphaliner зазначає, що з початку 2021 року парк MSC збільшився вже на 4%.

Фактичний лідер рейтингу датська компанія Maersk при цьому має на сьогоднішній день найменше замовлень нових судів серед усіх великих компаній: потужність нового будівництва становить всього 0,9% від потужності в експлуатації. При цьому портфель замовлень MSC, за даними Alphaliner, становить 18% від його діючого парку. Сукупний тоннаж існуючих і нових судів для MSC становить 4,742 млн TEU, що на 14% і 34% вище аналогічного розрахунку для Maersk і CMA CGM, відповідно.

Серед інших провідних гравців співвідношення замовлень до діючого флоту у Wan Hai становить 56%, Evergreen - 50%, ZIM - 37%, CMA CGM і Yang Ming - по 18%, ONE - 17% і COSCO - 9%. Ці відсотки будуть рости і далі, оскільки новобудови, замовлені власниками, які не здійснюють перевезення, з часом будуть ідентифікуватися за їх фрахтователям.

Частина цієї нової місткості є замісник тоннаж для старих суден, однак дані про нове будівництво на увазі, що контроль пропускної здатності 10 провідних лінійних контейнерних перевізників має тенденцію до зростання з поточного рівня 85% до 90%.