08 Липень
2019
Другий етап співпраці американської General Electric з "Укрзалізницею" передбачає поставку в Україну 40 тепловозів серії Evolution, які обійдуться Україні в 150 млн доларів. Дані кошти ще належить знайти.
Про це повідомляє ЦТС з посиланням на інформацію Міністерства інфраструктури України.
"Контракт з General Electric, ймовірно, є найбільш значущим угодою, яке уклала Україна за останні кілька років з провідною світовою компанією. Перший етап Договору виконано успішно -" Укрзалізниця "отримала 30 локомотивів, які вже працюють на вантажних перевезеннях. Для виконання другого етапу Договору на 40 нових локомотивів важливо довгострокове фінансування на суму 150 млн доларів США, які будуть залучені від міжнародних фінансових інституцій ", - заявив міністр інфраструктури України Володимир Омелян минулого недел е в США на зустрічі з представниками компаній Bunge, Cargill і General Electric.
Нагадаємо, що 23 лютого 2018 року General Electric і "Укрзалізниця" підписали рамковий контракт на поставку до 225 локомотивів GE серії Evolution до 2034 року, а також на модернізацію до 75 локомотивів з парку УЗ. Вартість контракту оцінюється в 1 млрд дол.
В рамках його першого етапу Україна вже отримала 30 тепловозів ТЕ33АС. Останні з них були передані в експлуатацію УЗ Крюківським вагонзаводом, на потужностях якого виконувалася остаточна зборка локомотивів, 22 березня 2019 року. Вартість першої партії з 30 тепловозів оцінюється в 140 млн дол. (З ПДВ). Придбання здійснювалося на умовах фінансового лізингу через "Укрексімбанк", з гарантіями американського City Bank.
У лютому поточного року заступник директора департаменту локомотивного господарства АТ УЗ Олександр Богданов заявляв, що "Укрзалізниця", при наявності коштів, хотіла б закупити до 2025 року до 70 вантажних тепловозів (по 15 - в 2018-2020 роках і по 5 - в 2021-2025 роках).
Тоді ж заступник міністра інфраструктури України Віктор Довгань говорив про можливість закупівлі ще чотирьох тепловозів ТЕ33АС для роботи на маріупольському напрямі. "Для задоволення попиту на перевезення в Маріуполь і Бердянськ АТ" Укрзалізниця "повинна придбати нові тепловози. З огляду на наявний досвід співпраці, ми розглядаємо можливість придбання як мінімум 4 локомотивів General Electric", - писав він у лютому.
Варто також відзначити, що в кінці минулого року голова наглядової ради ПАТ КВБЗ говорив, що контракт про подальші постачання ТЕ33АС не підписаний. Тодішній фіндиректор АТ УЗ Андрій Рязанцев пояснював це тим, що компанією не знайдено фінансування на продовження договору з постачання тепловозів в 2019 році. "У нас повинно бути фінансування достатню, щоб платити по 4 млн дол. За кожен наступний локомотив", - заявив Рязанцев.




