Греція та Болгарія планують інтермодальну магістраль в обхід Босфору
Греція та Болгарія планують збудувати залізничну магістраль, яка з'єднає порт Салоніки з Бургасом, Варною та Русі на Дунаї біля болгаро-румунського кордону. Нова лінія дозволить здійснювати перевезення між портами Егейського та Чорного морів в обхід турецьких проток.
Sea2Sea – це спільний проект Греції та Болгарії, спрямований на розвиток залізничного коридору, що з'єднує грецькі порти Салоніки, Кавала та Александруполіс із болгарськими чорноморськими портами Варна та Бургас, а також до порту Русе, розташованого на Дунаї та болгарсько-румунському кордоні.
Наразі ведеться підготовка до створення спільного підприємства для здійснення інфраструктурних інвестицій. Інвестиції будуть спрямовані на залізничне сполучення між Салоніками та Токсотисом, що проходить через порт Кавала та лінію Александруполіс-Орменіо, яка простягається до греко-болгарського кордону.
Нова залізнична магістраль є стратегічним проектом для Греції, яка хоче зміцнити значення портів на Егейському морі. Особливо грецькі залізниці сподіваються, що завдяки розширенню та модернізації залізничних колій, які скоротять час проходження товарних поїздів, порт Салоніки візьме на себе обробку частини контейнерних вантажів, які перевозяться на судах через Босфор.
З моменту реалізації цей проект має потенціал для залучення значного відсотка контейнерних вантажів, які традиційно перевозяться через Босфор. Перехід із морських перевезень на залізничні може становити 650 млн євро на рік”, – заявила компанія ERGOSE, яка управляє залізничною інфраструктурою Греції.
Згідно з дослідженнями ERGOSE, логістична цінність проекту Sea2Sea не може бути непомітною. На момент реалізації проекту він може залучити значний відсоток контейнерних вантажів, які традиційно прямують транзитом через Босфор.
Нова залізнична магістраль використовуватиметься як вантажних, так пасажирських перевезень. Греки зазначають, що проект відповідає політиці ЄС щодо просування стійких інтермодальних перевезень. У перспективі цю магістраль можна буде продовжити через територію Румунії до України.
Контракти на будівництво проекту будуть підписані у 2023 році, а роботи мають завершитись до 2028 року.




