30 Червень
2019
Рішення про внесення змін до переліку товарів, заборонених до ввезення на митну територію України, що походять з Російської Федерації, було ухвалене 15 травня 2019 року.
"Рішення прийнято з метою прийняття відповідних заходів у відповідь на дискримінаційні та недружні дії щодо України, що застосовуються державою-агресором, а також з урахуванням звернень асоціацій, об'єднань, підприємств ряду галузей промисловості", - пояснюється в урядовому документі.
Нагадаємо, Росія повністю заборонила експорт в Україну сирих нафти і нафтопродуктів, а також бітуму та інших матеріалів, необхідних для дорожніх покриттів. З 1 червня експорт вугілля, бензину і дизельного палива можливий виключно з дозволу уряду.
У відповідь Кабмін вводить заборону на ввезення в Україну вагонів з 1 березня 2020 року.
Зокрема, на сайті уряду сказано, що з весни наступного року в Україні буде не можна ввозити вагони залізничні або трамвайні для транспортування вантажів шляхами, вагони саморозвантажувальні (крім вагонів товарної позиції 8606 10), вагони, які були у вжитку, і ввозяться в митному режимі імпорту.
Крім цього, через кордон з РФ буде заборонено ввозити криті з / д вагони і вагони з бортами заввишки понад 60 см.
Весною 2019 року стало відомо про те, що в Україну надходять придбані в РФ списані вагони, оскільки їх вартість на 30-50% нижче, ніж аналогічних б / у вагонів в нашій країні.
При цьому в Україні активно купують нові вагони. Зокрема, в нинішньому році про плани наростити власний парк вагонів-зерновозів заявило відразу кілька великих компаній. Так, на початку травня в ЄБРР повідомили, що можуть виділити Louis Dreyfus в Україні до 35 млн доларів на придбання тисячі вагонів-зерновозів. У тому ж місяці про намір обзавестися 54 вагонами для транспортування зерна по Україні заявила компанія Soufflet. Минулого місяця про плани створити свій власний парк зерновозів повідомили і в Posco International, яка раніше отримала контроль над 75% зернового терміналу групи компаній Orexim в порту Миколаїв.
Більш того, ЦТС писав про те, що парк приватних вагонів-зерновозів в Україні вперше перевищив кількість таких вагонів УЗ. Весною 2019 року таких вагонів у приватників вже нараховувалось 11 800 одиниць, в той час як, за словами консультанта ЦТС-Консалтинг Павла Руденко, в лютому 2019 року парк вагонів-зерновозів в країні налічував 22,3 тис. Одиниць, з яких 11,5 тис. були у власності УЗ і 10,8 тис. - приватних.
Про плани нарощування власного парку вантажних вагонів повідомляють і промислові компанії. Так, група Ferrexpo до кінця 2019 року має намір придбати ще 400 піввагонів.
Крім вагонів, в категорію заборонених імпортних товарів потраплять трактори; моторні транспортні засоби для перевезення вантажів; мотоцикли (включаючи мопеди) та велосипеди з допоміжним двигуном, з колясками ілібез них; моторні транспортні засоби спецпризначення; транспортні засоби вантажні, самохідні без підйомних або навантажувальних пристроїв, тягачі, які використовуються на залізничних платформах і їх складові.
Постанова про заборону цих товарів вступає в силу з 1 липня 2019 року.




