Комітет Верховної Ради з питань економічного розвитку звернувся до уряду з проханням прийняти рішення про зниження портових зборів для підвищення конкурентоспроможності українських портів.
Про це пише ЦТС з посиланням на Обозреватель.
У комітеті повідомили, що направили пропозиції щодо підвищення конкурентоспроможності українських портів, зокрема, завдяки зниженню портових зборів, в уряд для відповідного реагування.
Відзначимо, що в зв'язку з тим, що в українських портах рівень зборів офіційно встановлений в доларах, на відміну від портів інших країн (Австралія, Китай і т. Д.), Український виробник отримує додаткове фінансове навантаження.
Раніше представники провідних галузей промисловості та агропромислового комплексу пропонували Кабінету міністрів України знизити портові збори в країні на 20%, для того, щоб вирішити проблему погіршення конкурентоспроможності в порівнянні з іншими виробниками на світовому ринку.
"Вітчизняні вантажовідправники і вантажоодержувачі стикаються з неконкурентоспроможність українських портів - в першу чергу, внаслідок занадто високого рівня портових зборів ... Послуги українських портів в два-чотири рази дорожче китайських, бразильських, румунських та ін. Так, вартість заходу судна суден типу handymax в порт Південний в два рази вище, ніж в середньому по портів Чорного моря, і майже в три-чотири вище, ніж в таких портах-конкурентах, як Хей-Поінт в Австралії, Ванкувер в Канаді, Тубарао в Бразилії ", - говорилося в зверненні галузевиків до прем'єр -міністру Денису Шмигаль від 22 квітня 2020 року.
"У 2014-2018 роках тільки 23% зібраних портових зборів було використано на інвестиції, решта спрямовується на фіскальні цілі. 90% чистого прибутку АМПУ перераховуються до держбюджету у вигляді дивідендів. Протягом 2014-2018 років понад 50% зібраних портових зборів було перераховано в держбюджету у вигляді податку на прибуток і дивіденди ", - говорилося в листі. Така ситуація, на думку галузевиків, призвела до негативних наслідків, зокрема, вимивання інвестиційного ресурсу з експортно-орієнтованих галузей, погіршення їх конкурентоспроможності в порівнянні з іншими виробниками на світовому ринку.
У листі з посиланням на оцінку експертів World Bank Group, також зазначалося, що потенціал зниження портових зборів на 2017 рік становив 63%. З 1 січня 2018 року відбулася їх зниження на 20%. Це дозволило в період 2018-2019 років наростити вантажообіг в українських портах в середньому на 21%, а в окремих випадках - ще вище.
Крім того, ініціативу зниження портових зборів підтримала і Європейська бізнес асоціація. "Європейська бізнес асоціація завжди виступала за те, що портові збори необхідно технічно і економічно обґрунтовувати", - заявляла заступник директора по представництву інтересів компаній-членів Європейської бізнес асоціації Світлана Михайловська. За її словами, в нинішніх кризових умовах зниження портових зборів дозволить підтримати вітчизняних експортерів і підвищити їх конкурентоспроможність на світових ринках.




