З початку 2020 року контейнерні лінії скасували 919 рейсів на трейде Азія-Європа і на транстихоокеанське трейде. Такі дані містяться в звіті Sea Intelligence, повідомляє Seatrade Maritime News.
Скасування рейсів почалися з четвертого тижня 2020 року, коли вплив пандемії вперше почало відчуватися в Китаї. Пік скасування рейсів спостерігався в березні, травні та серпні ", - йдеться в звіті.
Відзначається, що тренд на поодинокі скасування рейсів з серпня минулого року змінився на масові скасування щотижневих рейсів.
У вересні 2020 року з'явилася нова модель - стабільний рівень скасування рейсів на двох Трейд. Ця тенденція все ще спостерігається ", - зазначив генеральний директор Sea Intelligence Алан Мерфі.
Головна причина скасування рейсів до серпня 2020 року - різке падіння попиту на тлі пандемії, в серпні скасування були пов'язані зі святкуванням китайського Золотого тижня, а в 2021 році скасування пов'язані з завантаженістю портів і з кризою зі зміною екіпажів, а також випадками простоїв через поломки судів.
Все це говорить про те, що, по крайней мере, частина скасованих рейсів в даний час є результатом оперативної необхідності - просто немає іншого вибору: немає вільного судна і ніякої йому заміни ", - резюмував Мерфі.
У березні 2021 року індекс чартерних ставок Alphaliner досяг найвищого рівня за 13 років, і аналітики прогнозують, що диктат судновласників буде зберігатися ще протягом деякого часу. Пропозиція на ринку контейнерного тоннажу залишається дефіцитним у всіх сегментах в умовах високого попиту і хронічних заторів в портах.
З листопада 2020 року експедитори фіксують гострий дефіцит контейнерів на тлі різкого збільшення попиту на морські контейнерні перевезення. До грудня чартерні ставки на контейнеровози досягли максимуму, який фіксувався влітку 2008 року, до краху інвестбанку Lehman Brothers.




