Ми беремо участь

Пошукова форма

Контейнерний ринок України: підсумки і перспективи

27 Грудень
2018
У Києві 12.12.2018 р пройшла конференція Marine Container Service, на якій експерти-практики провідних логістичних компаній обговорювали сучасні експедиторські ризики, страховий захист і митне оформлення, а також нові сервіси лінії ZIM і динаміку зростання контейнерних перевезень в 2018 р
 
Як заявила директор Marine Container Service Катерина Балютова, в січні-листопаді 2018 р контейнерний ринок України виріс на 17%, що склало 614,14 тис. TEU.
 
"З 2014 року це найбільший показник по зростанню контейнерного ринку", - повідомила О. Балютова.
 
Вона зазначила, що в 2018 р виріс і експорт, і імпорт контейнерів. "Імпорт зріс на 22% ... По лініях: імпорт Maersk зріс лише на 7%, MSC - на 15%. Найбільше зростання в 2018 р показала компанія ZIM - 61%", - повідомила О. Балютова.
 
Дані за січень-листопад 2018 р експорту
 
Експорт контейнерів також показав значне зростання на 13%. Найбільший гравець на українському ринку - компанія Maersk - показав зростання всього на 1%, тоді як ZIM показала найвищий ріст експорту - 20%.
 
Як і раніше, на контейнерному ринку України не з'явилося нових гравців, змінилася лише процентовка в контейнерообіг. "Основні гравці, які на ринку займають найбільшу частку, залишаються колишніми. Як і раніше, лідер ринку контейнерних перевезень - компанія Maersk, яка" тримає "21% ринку. Друге місце ділять між собою MSC і COSCO - 15%", - зазначила Е. Балютова.
 
"У експортної статистикою гравці ті ж, тільки підключається ZIM в більшій кількості, тому як Maersk тримає як і раніше 27% всього експорту. На другому місці CMA CGM - з 18%, трійку замикають MSC - з 13% ринку", - додала Балютова .
 
"По імпорту в жовтні пройшло 39 тис. TEU. Останній раз, згідно зі статистикою, 39 тис. TEU приходило до кризи в листопаді 2008 р За 10 років імпорт вперше показав таку цифру ... І ринок явно був не готовий до вивозу такої кількості імпортних контейнерів ... За нашими даними, на ринку зараз 2,5 тис. авто-контейнеровозів і вони в набагато гіршому стані, ніж це було в 2008 г. ", - зазначали експерти в ході конференції Marine Container Service.Еслі говорити про проблеми, то однією з основних називають перевезення контейнерів автотранспортом. За даними Marine Container Service, рік, що минає для імпорту контейнерів був складним через проблеми з вивезенням контейнерів автотранспортом.
 
Крім того, експерти вказують на ще одну проблему, яка стосується не тільки автотранспортників - відтік кадрів. Останні кілька років відтік водіїв в довколишні європейські країни катастрофічний і частково пов'язаний з введенням "безвіза", це, власне, також впливає на вартість перевезень.
 
Генеральний директор "ZIM Україна" Андрій Кузьменко нагадав, що компанія зайшла в Україну однією з перших на початку 90-х.
 
"На сьогоднішній день ZIM - фактично єдиний ізраїльський контейнерний перевізник. У цьому контексті ця компанія вкрай важлива для Ізраїлю, оскільки забезпечує, в тому числі, незалежність зовнішньої торгівлі ... ZIM має на сьогодні 11 лінією завдяки не так заслугам компанії, скільки нескінченному процесу об'єднання і поглинання ... В Україні ми працюємо більше 26 років ", - розповів А. Кузьменко.
 
За його словами, частка ZIM в Україні коливається від 10% до 13%.
 
"В цілому ми намагаємося працювати на низових сервісах ... Ми не можемо конкурувати з усіма лініями, тому ми або працюємо на напрямках добре, або не працюємо взагалі", - уточнив А. Кузьменко.
 
Він зазначив, що ZIM тримає на лінії відносно невеликі суду.
 
"Це від 4,18 тис. До 5 тис. TEU місткістю", - повідомив директор "ZIM Україна".
 
Крім того, він пояснив, чому компанія показала таке стрімке зростання по контейнерообіг. "В цілому в п.р. ми продемонстрували зростання на 42%, при тому, що загальний ринок виріс на 18% ... Чому так сталося? Нам здається, що ми вибрали оптимальний сервіс з оптимальними портами і транзитним часом, що дозволяє покрити користуються найбільшим попитом порти для українського експорту і імпорту. Це ті порти, в яких в ц.р. відбулося зростання вантажопотоку. в ц.р., ви знаєте, в країну надійшло безліч сонячних батарей з Китаю, і всім було потрібно максимально короткий транзитне час, ринкові ставки і т.д. При цьому ми не найдешевші на китайсь кому напрямку, але знову-таки, тому що наш сервіс найшвидший, ми продаємо його дорожче ... У експорті в 2018 р зернового сезону в серпні практично не було, але його доповнив сезон по шроту ", - повідомив А. Кузьменко.