Об'єднання металургійних підприємств України "Укрметалургпром" просить відновити діяльність Міжвідомчої штабу з оперативного вирішення питань логістики вантажів ГМК з метою підвищення ефективності використання інфраструктури державних транспортних компаній для забезпечення потреб гірничо-металургійного комплексу України в умовах пандемії Covid-19.
Як пише ЦТС, з відповідним листом Об'єднання в особі його президента Олександра Каленкова звернулося до першого заступника міністра інфраструктури України Дмитру Абрамовичу.
Відзначається, що в березні поточного року виробництво чавуну, сталі і прокату в Україні склало, відповідно, 95%, 91% і 92% в порівнянні з березнем 2019 року. В першу чергу, це пов'язано зі скороченням попиту на світовому ринку сталі через згортання виробництва через пандемії коронавируса. Це вже призвело до зниження рівня експорту української металопродукції, і в подальшому буде мати негативні довгострокові наслідки не тільки для галузі, а й для української економіки в цілому.
Як йдеться у зверненні до Дмитра Абрамовичу, в ситуації, що склалася утримати експортний потенціал українського ГМК можна за рахунок безперебійного відвантаження в максимально повному обсязі залізорудної сировини (в тому числі, і тієї частки, яка поки що не споживається українськими металургійними підприємствами через скорочення виробництва) на зовнішні ринки, перш за все, на ринок Китаю, що дозволить хоча б частково компенсувати втрати від падіння експорту металопрокату. Для цього, на переконання членів "Укрметаллургпрома", "Укрзалізниця" і самий глибоководний термінал України - ДП МТП Южний - повинні зосередити свої зусилля на забезпеченні відвантаження української залізорудної сировини на експорт.
"Разом з тим, про що ми вже повідомляли Вам раніше (лист М-20 від 26.03.2020 р), ні АТ" Укрзалізниця ", ні МТП Південний не виконують в повній мірі своїх зобов'язань щодо забезпечення перевезення та перевалки залізорудної сировини українського походження . Так, станом на початок квітня 2020 р тільки по одному гірничодобувного підприємства АТ "Південний ГЗК", в результаті відмови з боку МТП Південний, непідтвердженими залишилося близько 200 тис. т залізорудної сировини, що призведе до недоотримання валютних надходжень в квітні близько 15 млн доларів США. І подібна ситуація склалася практично на всіх вітчизняних гірничо-збагачувальних комбінатах ", - йдеться в листі за підписом Олександра Каленкова, копію якого має в своєму розпорядженні редакція ЦТС.
Президент "Укрметаллургпрома" нагадав, що восени 2019 року було сформовано Міжвідомчий штаб за участю МІУ, Мінекономіки, АТ "Укрзалізниця", МТП Південний і МТП Чорноморськ, повноважних представників компаній ГМК. Діяльність штабу сприяла забезпеченню належного рівня транспортування і перевалки експортного залізорудної сировини.
У зв'язку з цим перший заступник міністра інфраструктури України Дмитра Абрамовича просять відновити діяльність штабу і якомога швидше ініціювати його перше засідання в режимі відеоконференції.




