Ми беремо участь
uk

Пошукова форма

Мінінфраструктури пропонує скасувати канальний збір для суден з осадкою до 4 метрів

06 Вересень
2021

 

Міністерство інфраструктури України оприлюднило новий проект наказу "Про внесення зміни до Порядку справляння та розмірів ставок портових зборів", яким пропонується внести зміни до Порядку справляння, звільнивши від сплати канального збору суду, згідно обмірні свідоцтва з повним вантажем мають осадку не більше 4,0 метрів , які здійснюють каботажне або закордонне плавання і які віднесені, згідно классіфікаціонноіу свідченням, виданим класифікаційним товариством, до суден внутрішнього або змішаного плавання.

Відзначається, що новий проект наказу розроблений з урахуванням висловлених раніше зауважень Мінекономіки. А саме звільнення від канального збору тільки визначених Порядком управління судів, що здійснюють плавання під прапором України внутрішніми водними шляхами в межах території України, що дало б менш сприятливий режим для іноземних постачальників послуг у порівнянні з вітчизняними.

У квітні поточного року Мінінфраструктури оприлюднило для обговорення проект нової методики портових зборів, яким пропонувало затвердити нову методику розрахунку розмірів ставок портових зборів в морських портах, а також порядок справляння, обліку та використання коштів від портових зборів, крім використання коштів від адміністративного збору.

Раніше Господарський суд Києва зобов'язав МІУ виконати припис Антимонопольного комітету - і розробити і затвердити прозору і недискримінаційну методику розрахунку розмірів ставок портових зборів, які стягуються в морських портах.

17 березня 2021 року відбулася зустріч, ініційована АМПУ і Європейською Бізнес Асоціацією, на якій обговорювалися проекти методики розрахунку розмірів ставок портових зборів і порядку справляння, обліку та використання коштів від портових зборів. В обговоренні взяли участь представники МІУ, ЄБА, Морський палати, широке коло стейкхолдерів - представників контейнерних ліній, судновласників, портових операторів, юридичних компаній.

Під час дискусії керівник ДП "АМПУ" Олександр Голодницький, зокрема, зазначив: "По-перше, нам потрібно прийняти зрозумілу всім, обґрунтовану методику, яка дисциплінувала б і ДП" АМПУ ", і стейкхолдерів. По-друге, методика - це документ , без якого ми не зможемо відповісти на питання, якою має бути ставка портових зборів. однозначно, ставки портових зборів повинні бути конкурентними, а тому відповідно знижені, в тому числі за рахунок оптимізації витрат і позбавлення ДП "АМПУ" від непрофільних активів. ми однозначно чекаємо зниження рівня ставок портових зборів, але відповідь на це може дати саме методика ".