Міністерство інфраструктури України представило проект оновленої методики розрахунку розмірів ставок портових зборів, а також порядку справляння, обліку та використання коштів від портових зборів, крім використання коштів від сплати адміністративного збору.
Як повідомляє ЦТС, обидва документи вже опубліковані на сайті відомства.
Обидва проекти розроблені відповідно до ст. 22 Закону України "Про морські порти".
В МІУ звернулися до всіх зацікавлених сторін з пропозицією надсилати свої зауваження та пропозиції щодо проектів в Директорат морського і річкового транспорту за адресами: rebenok@mtu.gov.ua, stg@mtu.gov.ua.
Раніше Європейська Бізнес Асоціація та представники бізнесу зверталися до МІУ із закликом знизити портові збори для того, щоб підтримати вітчизняних експортерів.
Нагадаємо, ще в лютому Антимонопольний комітет України розглянув питання встановлення Міністерством інфраструктури України ставок портових зборів і знижок до них і виявив, що збори були затверджені при відсутності методики розрахунку розмірів ставок портових зборів і без відповідного економічного обґрунтування.
Зазначалося, що економічна привабливість морських портів і послуг стивідорних компаній для вантажовідправників, вантажоодержувачів і судновласників в значній мірі залежить від розміру портових зборів, оскільки високі ставки призводять до підвищення судновласниками (перевізниками) ставок фрахту, що за інших рівних умов знижує конкурентоспроможність портових операторів.
У зв'язку з цим АМКУ прийняв рішення визнати дії Міністерства інфраструктури України щодо встановлення розмірів ставок портових зборів і знижок до них при відсутності затвердженої Методики розрахунку таких зборів порушенням законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних дій органу влади.
Також Комітет зобов'язав Мінінфраструктури протягом 4 місяців розробити та затвердити прозору і недискримінаційну методику розрахунку розмірів ставок портових зборів.




