Подекуди це просто перевалочні хаби без потужностей для зберігання.
За останні два роки близько трьох десятків компаній отримали дозволи на створення залізничної інфраструктури для перевантажувальних терміналів біля кордону. 7 логістичних пунктів вже працює, ще 12 будуються. Такі дані були озвучені на конференції AGRO UKRAINE SUMMIT.
Комерційний директор ТОВ "Алмейда Груп" Михайло Кудухашвілі розповів, що практично на всіх залізничних "стиках" з ЄС по кілька терміналів. "На сьогодні або будуються, або вже побудовані по 2-3, а то й по 4 термінали практично на кожному "стику", як на території Україні, так і на суміжних територіях країн ЄС. Відсотків 70 із них побудовані вже після повномасштабного вторгнення", - зазначив Кудухашвілі.
За інформацією заступника директора Департаменту комерційної роботи АТ "Укрзалізниця" Валерія Ткачова, зараз в Україні працює 16 перевантажувальних терміналів, які мають змогу обробляти зернові вантажі, із загальною потужністю перевалки 1 186 вагонів із зерном на добу.
Також з боку сусідніх країн біля кордону діє 40 логістичних хабів. На території Польщі - 13, Румунії - 9, Угорщини - 11, Словаччини - 7. Загалом це 56 терміналів, які перевантажують зернову продукцію.
"Обсяги інвестицій, які зараз вкладаються в інфраструктуру на кордоні, достатньо великі. Можна навіть сказати, що всі інфраструктурні можливості на кордоні плюс-мінус вже використані, і їх зараз доводять до максимальної потужності", - зазначив Кудухашвілі.
На кордоні будують як великі термінали, так і просто перевалочні хаби навіть без потужностей для зберігання.
"За два роки вже з’явились досить цікаві кейси, реалізовані з мінімальними інвестиціями - в 100-150 тис. доларів. Вони не мають навіть місткостей для зберігання, але роблять перевалку 15-25 тис. т на місяць. Щодо великих, то в нас зараз будується об'єкт, у якому передбачене відвантаження на колію з продуктивністю 500 т на годину", - зазначив директор "АктивПроект" Богдан Поперечний.
Нагадаємо, ЦТС писав, що термінал у Мостиськах, розташований неподалік від кордону з Польщею, який був запущений в роботу влітку 2022 року, вже залучає новий вантажопотік - підприємство започатковує сервіс по перевантаженню мінеральних добрив.
"Лемтранс" і компанія "Реіл Транс Інвестмент" виступали інвесторами проекту зі створення терміналу, компанії N'UNIT та "Левада-Карго" - партнерами з розвитку контейнерного бізнесу. Також в рамках цього проекту було побудовано зерновий термінал. В 2023 році термінал було обладнано насосними станціями для роботи з наливними вантажами, такими як соняшникова та соєва олія.




