Ми беремо участь
uk

Пошукова форма

На західному кордоні України працюють 16 терміналів по перевантаженню зерна

29 Лютий
2024

Подекуди це просто перевалочні хаби без потужностей для зберігання.

За останні два роки близько трьох десятків компаній отримали дозволи на створення залізничної інфраструктури для перевантажувальних терміналів біля кордону. 7 логістичних пунктів вже працює, ще 12 будуються. Такі дані були озвучені на конференції AGRO UKRAINE SUMMIT.

Комерційний директор ТОВ "Алмейда Груп" Михайло Кудухашвілі розповів, що практично на всіх залізничних "стиках" з ЄС по кілька терміналів. "На сьогодні або будуються, або вже побудовані по 2-3, а то й по 4 термінали практично на кожному "стику", як на території Україні, так і на суміжних територіях країн ЄС. Відсотків 70 із них побудовані вже після повномасштабного вторгнення", - зазначив Кудухашвілі.

За інформацією заступника директора Департаменту комерційної роботи АТ "Укрзалізниця" Валерія Ткачова, зараз в Україні працює 16 перевантажувальних терміналів, які мають змогу обробляти зернові вантажі, із загальною потужністю перевалки 1 186 вагонів із зерном на добу.

Також з боку сусідніх країн біля кордону діє 40 логістичних хабів. На території Польщі - 13, Румунії - 9, Угорщини - 11, Словаччини - 7. Загалом це 56 терміналів, які перевантажують зернову продукцію.

"Обсяги інвестицій, які зараз вкладаються в інфраструктуру на кордоні, достатньо великі. Можна навіть сказати, що всі інфраструктурні можливості на кордоні плюс-мінус вже використані, і їх зараз доводять до максимальної потужності", - зазначив Кудухашвілі.

На кордоні будують як великі термінали, так і просто перевалочні хаби навіть без потужностей для зберігання.

"За два роки вже з’явились досить цікаві кейси, реалізовані з мінімальними інвестиціями - в 100-150 тис. доларів. Вони не мають навіть місткостей для зберігання, але роблять перевалку 15-25 тис. т на місяць. Щодо великих, то в нас зараз будується об'єкт, у якому передбачене відвантаження на колію з продуктивністю 500 т на годину", - зазначив директор "АктивПроект" Богдан Поперечний.

Нагадаємо, ЦТС писав, що термінал у Мостиськах, розташований неподалік від кордону з Польщею, який був запущений в роботу влітку 2022 року, вже залучає новий вантажопотік - підприємство започатковує сервіс по перевантаженню мінеральних добрив.

"Лемтранс" і компанія "Реіл Транс Інвестмент" виступали інвесторами проекту зі створення терміналу, компанії N'UNIT та "Левада-Карго" - партнерами з розвитку контейнерного бізнесу. Також в рамках цього проекту було побудовано зерновий термінал. В 2023 році термінал було обладнано насосними станціями для роботи з наливними вантажами, такими як соняшникова та соєва олія.