Ми беремо участь

Пошукова форма

Нарада за підсумками діяльності морегосподарського комплексу за 2018 року і планам роботи на 2019 р

13 Березень
2019
Нарада відбулася 28.02.2019 р під головуванням міністра інфраструктури України В. Омеляна. У нараді також взяли участь: керівник ДП "АМПУ" Райвис Вецкаганс, голова Держслужби морського та річкового транспорту України Дмитро Петренко, керівники портів, підприємств та інші представники морської галузі.
 
На початку наради міністр інфраструктури України В. Омелян підкреслив, що морська галузь має повну підтримку з боку Президента України: "Ми маємо політичну підтримку Президента України Петра Порошенка на успішне завершення морської реформи. Є підтримка щодо зниження портових тарифів і зборів та є розуміння, що це повинно відбуватися шляхом зменшення частки відрахувань до держбюджету. Зараз готуємо великий пакет пропозицій для того, щоб в цьому році зменшити частку відрахувань, а в разі портів Маріуполя і Бердянська знизити їх до нуля ".
 
Міністр інфраструктури України підкреслив, що питання Азова залишається ключовим на порядку денному. "Два наших азовських порту ми в біді не залишимо. Їм на допомогу будуть спрямовані всі ресурси держави. Спільно з Європейською комісією і нашими американськими партнерами ми розробляємо проект фінансової допомоги, щоб якомога швидше поліпшити інфраструктуру як портів, так і міст. Ми продовжуємо міжнародне тиск на РФ, ми забезпечимо вільний судноплавство через Керченську протоку. ні Чорне море, ні Азовське НЕ будуть внутрішніми морями РФ ", - підкреслив В. Омелян.
 
Глава міністерства також зазначив, що морська галузь другий рік поспіль демонструє зростання і важливо забезпечити її подальший розвиток. "Показники з контейнерних перевезень є рекордними за останні 10 років, вони свідчать, що морегосподарський комплекс і економіка України розвиваються. Морська галузь кожен день створює додаткову додану вартість для України ... За попередні 5 років зроблено багато. На наступні 5 років Президент України чітко позначив, що інфраструктура серед ТОП-5 пріоритетів держави. Уже в 2019 р галузь може дати значний приріст по грузопотоку, є великі плани АМПУ щодо інвестування. Дуже важливо не втратити ту прозоро сть, яка була продемонстрована в останні роки. Всі тендери повинні проходити в системі ProZorro і без зловживань ", - підкреслив міністр.
 
Під час виступу на нараді Дмитро Петренко зупинився на основних досягненнях Морської адміністрації в 2018 р і планах роботи на 2019 р Основними акцентами були: реформа капітанів морських портів, реформа управління морською галуззю, нова концепція форменого одягу, 1 стадія Концепції "Цифрового порту" , підвищення привабливості українського прапора, біометричний при собі посвідчення особи моряка, вдосконалення механізму фінансування, ДП "Сервісний центр морського і річкового транспорту" і т.д.
 
Відповідно до Закону України "Про державну службу" капітанам морських портів присвоєно статус державного службовця
 
Стартом цієї реформи стали зміни, внесені до Положення про капітана морського порту і службу капітана морського порту, затверджене наказом Мінінфраструктури від 27.03.2013 р № 190, зареєстроване в Мін'юсті 18.04.2013 за № 632/23164, зокрема, що капітан морського порту очолює службу капітана морського порту, яка входить до складу морської адміністрації України.
 
Зазначеною реформою вперше за багато років вдалося реалізувати вимоги законодавства щодо розмежування функцій забезпечення безпеки мореплавства та нагляду (контролю) за забезпеченням безпеки мореплавства, тим самим усунуті прямі корупційні ризики в діяльності морських портів і капітанів морських портів. Зараз капітан морського порту - держслужбовець, який виконує функції держави, входить в штат Морської адміністрації.
 
Примітка. Діяльність капітана морського порту регламентується багатьма нормативно-правовими актами, зокрема Кодексом торгового мореплавання України, Положення про капітана морського порту і службу капітана морського порту, Положенням про Держслужбу морського та річкового транспорту України і ін.
 
26.02.2019 р капітани морських портів Морської адміністрації оформили перші парафії суден у морські порти відповідно до Порядку оформлення приходу суден у морський порт, надання дозволу на вихід суден у море та оформлення виходу суден із морського порту.
 
"Президент України Петро Порошенко зазначає, що морський шлях привабливий тоді, коли він безпечний. Морська адміністрація здійснює і буде здійснювати всі необхідні кроки для подальшого розвитку морської галузі ... Ми готові до виконання амбітних завдань, які стоять перед нами з розвитку морегосподарського комплексу", - підсумував керівник Морської адміністрації.