Ми беремо участь
uk

Пошукова форма

Найдорожчий флот у світі знаходиться в руках китайських судновласників, - дослідження

24 Листопад
2021

 

 

Станом на листопад 2021 року найдорожчий флот, за даними компанії VesselsValue, знаходиться в руках китайських судновласників. На початку цього року пальма першості належала Японії, а два роки тому – Греції.

Зараз сукупна вартість флоту, який контролює китайські компанії, оцінюється в 191 млрд доларів. Китайцям належить найбільший флот контейнеровозів, які останнім часом дуже піднялися в ціні, а з 516 нових контейнеровозів, замовлених з початку цього року, 46% буде побудовано для китайських компаній.

Крім того, за останні 10 місяців майже вдвічі, з 28 млрд. до 53 млрд. доларів, зросла вартість балкерного флоту китайських судновласників.

Японія, яка опустилася з першого місця на друге, має в своєму розпорядженні судноплавні активи, які оцінюються в 187 млрд доларів - на 70 млрд більше, ніж у січні 2021 року. Основне зростання вартості відбулося за рахунок балкерів, LPG-газовозів та автомобілевозів. З 10 найбільших країн-судновласників саме у Японії найдорожчий флот LPG-газовозів - VesselsValue оцінюють його в 7,4 млрд доларів, на 1,6 млрд дорожче, ніж у січні цього року.

Сумарна вартість флоту автомобілевозів, що належать японським судновласникам, оцінюється в 13,4 млрд. доларів, на 6,1 млрд. більше, ніж на початку року.

Греція вийшла на третє місце, змістивши США на рядок нижче. Вартість флоту грецьких судновласників зросла з 93,2 млрд. доларів на початку року до 145 млрд. доларів. Греція є найбільшим власником танкерного флоту, а вартість нових VLCC, Aframax'ів та Suezmax'ів на ринку зросла на 20-30%, незважаючи на непросту ринкову кон'юнктуру та зниження ставок.

Крім того, грецькі судновласники мають найдорожчий флот СПГ-танкерів, вартість якого з початку цього року збільшилася на 2 млрд доларів. Балкерний флот грецьких судновласників зріс у ціні майже вдвічі з 28 млрд. до 53 млрд. доларів. При цьому греки активно купують судна на вторинному ринку - близько чверті проданих цього року балкерів було куплено грецькими судновласниками.

США опустилися з третього місця на четверте, сумарна вартість судноплавних активів американських судновласників становить 96 млрд доларів. 58,3%, або 56 млрд доларів із цієї суми припадає на круїзні судна – що не дивно, враховуючи, що в США базуються найбільші круїзні компанії – Carnival та Royal Caribbean. Щоправда, вартість круїзного флоту американських судновласників з початку року знизилася на 7 млрд доларів - дався взнаки негативний вплив на круїзний бізнес антиковидних обмежень.

США є досить великим власником флоту ро-ро, сумарна вартість якого оцінюється в 2,1 млрд доларів.

Сінгапур зберіг за собою п'яте місце, при цьому в руслі загальних тенденцій зросла вартість контейнерного (з 10 млрд. до 25 млрд. доларів) і балкерного флоту сінгапурських судновласників.

Німеччина також залишилася на своєму шостому місці з флотом, який виріс у ціні з початку року на 34 млрд доларів до 76,8 млрд, що зумовлено зростанням вартості контейнерних активів - а саме контейнеровози становлять значну частку флоту німецьких судновласників. Крім того, на 1 млрд доларів зросла вартість флоту малотоннажних суховантажів, що належать німецьким компаніям.

Південна Корея піднялася на сьоме місце, потіснивши Велику Британію. Сумарна вартість флоту корейських судновласників збільшилася на 24 млрд доларів до 58 млрд. Цьому сприяло зростання вартості судноплавних активів у LNG та LPG сегментах - цього року Hyundai LNG, Pan Ocean та H Line розмістили замовлення на 15 великотоннажних LNG-танкерів. Вартість будівництва останніх із замовлених газовозів становить 200 млн доларів, на 20 млн вище, ніж раніше.

Великобританія опустилася на восьме місце, сумарна вартість судноплавних активів британських судновласників оцінюється в 54 млрд. доларів, на 15 млрд. вище, ніж на початку цього року.

Тайвань повернувся до топ-10 на 9 місце із судноплавними активами вартістю 47 млрд доларів, з яких 32 млрд становить вартість контейнерного флоту. З початку року тайванські компанії, такі як TS Lines, Wan Hai Lines та Evergreen, розмістили замовлення на 107 суден, що відповідає одній п'ятій всіх замовлень з початку року.

Норвегія опустилася на десяте місце, що головним чином пояснюється зниженням вартості офшорного флоту – бурових установок, допоміжних та спеціалізованих суден, що використовуються при будівництві та інфраструктурі та облаштуванні родовищ.