Генеральний секретар IRU виклав три ключові критерії, які забезпечують ефективність інвестицій у транспорт, на Саміті з глобальних інвестицій та фінансування в транспортну сферу, що відбувся сьогодні.
Транспорт - одна з найважливіших сфер для інвестицій, що сприяють економічному та соціальному процвітанню. Проте ресурси обмежені. Тому вкрай важливо стратегічно залучати, оцінювати, керувати та вимірювати фінансові вкладення у цей сектор.
Що являє собою стратегічне інвестування у транспорт? IRU окреслила відповідні параметри у перший день роботи Саміту з глобальних інвестицій та фінансування у транспортну сферу, що проходить у Пекіні, Китай.
Генеральний секретар IRU Умберто де Претто, виступаючи із програмною промовою на пленарній сесії відкриття, зазначив: «Ефективні інвестиції у транспорт не обмежуються інфраструктурою. Необхідно також враховувати, як інфраструктура інтегрується в ширші мережі, і що найважливіше, як нею користуються люди та бізнес».
Umberto de Pretto
«З операційної точки зору успіх у комерційних автомобільних перевезеннях визначається ефективністю та стійкістю. Обидва ці показники ясно вказують на необхідність комплексного підходу. Отже, будь-які інвестиції у транспорт мають враховувати як фізичну інфраструктуру, так і нематеріальні аспекти сполученості», - додав він.
Рішення про інвестиції у транспортні системи повинні:
Використовувати міжнародні стандарти: Включення міжнародних стандартів у процес прийняття інвестиційних рішень із самого початку має ключове значення для забезпечення ефективної та сталої роботи автомобільного транспорту. Одним із найважливіших є стандарти, що регулюють транзитні перевезення, такі як система МДП, що застосовується при перетині кордонів.
Забезпечувати інтермодальність: Усі види транспорту повинні взаємодіяти, забезпечуючи гнучкі та економічно ефективні транспортні послуги. Автомобільний транспорт забезпечує доставку від дверей до дверей і пов'язує між собою інші види транспорту. У багатьох випадках це єдиний спосіб організації початкового та кінцевого етапів перевезення.
Залучати всі сторони: Державний та приватний сектори протягом багатьох років спільно фінансують та реалізують інвестиційні проекти у сфері транспорту. Однак при оцінці таких проектів необхідно також враховувати думку користувачів, наприклад операторів автомобільних перевезень, щоб інвестиції відповідали реальним умовам на місцях.
Яскравим прикладом рішення у сфері нематеріальної сполученості є глобальна транзитна система МДП. Китай приєднався до цієї системи менш ніж десять років тому, проте вже продемонстрував значне лідерство у використанні МДП для прискорення та підвищення безпеки торговельних потоків, особливо за західними напрямками вздовж коридорів «Пояси та шляхи» до Центральної Азії і далі до Європи. Такий комплексний підхід дозволив Китаю максимально ефективно використати інвестиції у фізичну інфраструктуру.
«Щоб інвестиції приносили реальну економічну та соціальну віддачу, вони повинні від початку передбачати як фізичну інфраструктуру, так і нематеріальну сполученість», — зазначив Умберто де Претто. «Успішні інвестиції спираються на міжнародні стандарти, сприяють інтермодальності та залучають операторів транспортних перевезень у розробку проектів та прийняття рішень».
«Давайте працювати разом, щоб забезпечити інвестиції у належну транспортну інфраструктуру, сполученість та послуги на користь наших економік та громадян», — сказав він.
Саміт з глобальних інвестицій та фінансування у транспортну сферу організовано Міністерством транспорту Китаю та членом IRU — Глобальним центром інновацій та знань у галузі сталого транспорту (GSTIKC).




