Польська залізниця (PKP SA) звинуватила "Укрзалізницю" у блокуванні з 30 листопада 2021 року всіх транзитних залізничних перевезень зі Сходу через територію України до Польщі.
Про це заявили під час прес-конференції у місті Замосць на південному сході Польщі керівники PKP SA.
Член правління PKP SA Анджей Ольшевський зачитав офіційне звернення польської компанії, в якому йдеться про те, що з 30 листопада "існує безстрокова заборона" на залізничні перевезення транзитом через територію України до Польщі з території 15 країн, зокрема Китаю, Росії, Казахстану.
"Хочу наголосити, що нам невідомі безпосередні причини запровадження такого обмеження для PKP. Дії УЗ на практиці означають різке зниження транзиту товарів через територію України на лінії Схід-Захід, які направлені до Польщі, і це призводить до повної затримки транзиту", - зазначив Ольшевський. .
Він додав, що Польща є єдиною країною, до якої належить ця заборона з української сторони. Він зазначив, що вже осьрій місяць поспіль міжнародний ланцюжок поставок до Польщі перерваний, а польська сторона не знає, як довго продовжуватиметься ця ситуація.
"Хочу наголосити, що ми дуже здивовані односторонньою забороною на транспортування з української сторони. Призупинення перевезень Шовковим шляхом є безпрецедентним рішенням”, - заявив Ольшевський.
За його словами, це рішення суперечить міжнародній конвенції про залізничні вантажні сполучення (SMGS) та двостороннім домовленостям у сфері залізничного транспорту.
Ольшевський повідомив, що 10 січня між представниками PKP SA та "Укрзалізниці" відбувся останній раунд переговорів, але проблема залишилася.
Він додав, що з 20 січня УЗ вводить чергову заборону на ввезення вантажу українською компанією на територію Польщі, що додатково посилить ситуацію як польської компанії з вантажних перевезень PKP Сargo, так і "Укрзалізниці".
Член правління PKP SA зазначив, що польська сторона "вичерпала можливості" домовитися шляхом двосторонніх переговорів з українськими партнерами, тому публічно оприлюднить свої очікування щодо відмови УЗ від введених обмежень та відновлення регулярного та безперебійного залізничного руху товарів між обома країнами.
У свою чергу голова правління PKP "Ширококолейна металургійна лінія" Збігнєв Трацихліб повідомив, що Польща останніми роками інвестувала значні кошти, щоб збільшити залізничну пропускну спроможність між Польщею та Україною, а також переконала партнерів із Китаю у надійності транзитної залізничної колії.
Він повідомив, що у грудні 2019 року з Китаю вирушив перший контейнерний потяг через Казахстан, Росію та Україну до Польщі. У 2020 році було здійснено рух цим маршрутом 40 контейнерних поїздів, а за 11 місяців 2021 року - 124 поїздів. Водночас, на грудень минулого року було законтрактовано рух 87 контейнерних поїздів з Китаю та 6 поїздів до Китаю, але через обмеження української сторони це стало неможливим.
Польський чиновник наголосив, що "незважаючи на інформацію української сторони, не існує жодних технічних перешкод для здійснення транзиту".
За інформацією РАР, у середу члени профспілкового об'єднання "Солідарність", які працюють на підприємстві PKP "Ширококолейна металургійна лінія", мають намір пікетувати генконсульство України в Любліні, щоб звернути увагу на проблему з блокуванням українською стороною транзиту, що призводить до фінансових втрат компанії.




