Ми беремо участь

Пошукова форма

Порти Швеції зацікавилися проектом интермодального коридору Туреччина-Україна-Польща

03 Березень
2021

Пунктом маршруту, що з'єднує береги Балтійського моря, має намір стати порт Гданськ.

Шведські порти Евле і Норрчепінг зацікавлені в тому, щоб стати кінцевою точкою маршруту, який з'єднає Чорне і Балтійське моря.

Про це йшлося в ході вебінару "Створення нового коридору між Балтійським і Чорним морями", організованого 11 лютого адміністрацією польського порту Гданськ.

За словами Славоміра Міхалевська, віце-президента з фінансів порту Гданськ, в останні роки порт демонструє безперервне зростання. Він знаходиться в четвірці найбільших портів Балтики і є другим за обсягом перевалки контейнерів на Балтійському морі. У минулому році Гданський порт обробив 48 млн тонн вантажів, а на наступні роки підняв планку до 60 млн тонн.

Міхалевська зазначив, що трафік між Польщею та Україною значно виріс в період з 2018 по 2020 рік. Тому Гданськ збільшив інвестиції в модернізацію залізничної системи, побудувавши 80 км нових колій і модернізувавши 3 вантажні станції.

Те ж саме стосується всієї польської залізничної системи і прикордонних переходів Медика і Дорохуськ, які готові до збільшення пропускної здатності. В цілому, уклав Міхалевська, "доступ до порту вже готовий, ми просто чекаємо, що наші українські колеги вживуть заходів".

Також на вебінарі були присутні представники двох шведських портів - Евле і Норрчепінг. Вони підтримали ідею потенційного з'єднання Чорне море - Балтика і продовження цього коридору далі в Скандинавські країни. Більш того, вони висловили бажання підключитися до коридору і заявили, що Евле і Норрчепінг можуть стати кінцевими пунктами в ньому, оскільки можуть запропонувати багато як з точки зору експорту, так і імпорту.

Зростаючий інтерес до з'єднання чорноморських і балтійських портів підкріплюється і збільшується роллю Туреччини як великого хаба в східному Середземномор'ї, а також наявністю активно використовується з'єднання між турецькими і українськими портами.

Стримуючим фактором, на думку деяких учасників вебінару, є залізничне сполучення між портами України та Польщі.

Зі свого боку "Укрзалізниця" вже повідомляла про участь в проекті - зокрема про плани з розвитку интермодального маршруту Туреччина-Україна-Польща. "24 грудня 2020 року сервісний центр залізничного транспорту" Ліски "підписав меморандум про співпрацю з" Укрферрі "і FerriPlus з розвитку мультимодального маршруту Туреччина-Україна-Польща. Меморандум відкритий для підписання будь-якою компанією, яка бажає брати участь в розробці і експлуатації маршруту", - повідомив тоді виконавчий директор філії "ЦТС" Ліски "АТ УЗ Едвін Берзіньш.

Також УЗ внесла свої пропозиції щодо розвитку нового транспортного коридору між Балтійським і Чорним морями, завдяки якому буде збільшений вантажопотік між Польщею, Швецією, Туреччиною та Україною. "Ми запропонували точний прорахований маршрут (Туреччина-Україна-Польща) разом з партнерами по даному проекту", - повідомив Берзіньш.