Ми беремо участь
uk

Пошукова форма

Прем'єр-міністра закликають не допустити чергового підвищення з / д тарифів

29 Вересень
2021

Федерація роботодавців транспорту України не підтримує і не погоджує розміщений 9 вересня проект наказу Міністерства інфраструктури України "Про внесення змін до Коефіцієнтів, що застосовуються до тарифів Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом в межах України та пов'язані з ними послуги". Відповідний лист ФРТУ направила прем'єр-міністру України, міністру інфраструктури, керівникам інших центральних органів виконавчої влади. Відповідно до цього проекту в Збірнику тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом в межах України пропонується застосовувати з 1 січня 2022 року коефіцієнт 2,402 замість коефіцієнта 2,204 для вантажів 1-го тарифного класу. Це означає додаткове підвищення залізничних тарифів на 9%. Важливо, що 17 серпня вже вступив в силу наказ №418 МІУ від 11 серпня "Про внесення змін до Коефіцієнтів, що застосовуються до тарифів Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом в межах України та пов'язані з ними послуги". Цей наказ ввів підвищення тарифів з 17 серпня 2021 року на перевезення вантажів 1-го класу на 8%, а з 1 січня 2022 року - ще на 20,4%. ФРТУ заявляє, що для прийняття наказу №418 не було ні економічного, ні законних підстав, адже рентабельність вантажних перевезень в останні роки перебувала на досить високому рівні. "Наказ №418 не відповідає принципам регуляторної політики: так, в аналізі регуляторного впливу, який подавався до наказу, був зроблений упор тільки на питаннях АТ" Укрзалізниця "і були проігноровані проблеми впливу підвищення залізничних тарифів на становище інших галузей економіки України. Немає ніяких даних про проведення розробником комплексної оцінки наслідків для визначення ефекту для економіки України в цілому, не було наведено фактичних даних по збитковості вантажних залізничних перевезень АТ УЗ. Крім того, підвищення тарифів на вантажні перевезення не було передбачено фінансовим планом УЗ на 2021 рік ", - йдеться в повідомленні Федерації. З огляду на все це, ФРТУ вважає, що наказ №418 МІУ від 11 серпня повинен бути скасований. Якщо попередній наказ не буде скасовано, в разі прийняття нового проекту наказу залізничні тарифи для таких чутливих вантажів як вугілля, цемент, руда та добрива виростуть на 31,2% з початку наступного року, а сумарно з 17 серпня 2021 року - на 42%. Таке підвищення монопольних залізничних тарифів буде безпрецедентним в Україні і може привести до великих втрат всієї економіки країни і самої УЗ. На думку Федерації, даний проект виглядає особливо недоречним з тієї причини, що після підвищення тарифів з 17 серпня якість залізничного сервісу не покращився. "Про негативні операційних процесах в УЗ яскраво свідчить зростання обороту піввагона в серпні 2021 року в порівнянні з липнем на 16% (до 7,1 доби). У першій половині вересня ситуація з вантажними залізничними перевезеннями в Україні продовжує погіршуватися", - констатують в ФРТУ . У Федерації підкреслюють, що для подолання кризи залізничних перевезень в Україні замість підвищення тарифів потрібні такі невідкладні заходи, як: реформування "Укрзалізниці" в рамках затвердженої Національної економічної стратегії України-2030 планів дій Кабінету Міністрів; призначення компетентного наглядової ради компанії і професійних і мотивованих глави і членів правління УЗ; зменшення непрофільнойналоговой навантаження на "Укрзалізницю"; впровадження комплексної програми підвищення операційної ефективності і подолання корупції в компанії і створення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері транспорту. На думку ФРТУ, через підвищення тарифів може відбутися зростання заборгованості із зарплати або навіть закриття кількох українських вугільних підприємств, які і так в дуже скрутному становищі. Відбудеться подальша переорієнтація вантажів з залізничних на автомобільні перевезення. Як наслідок, суттєво зросте навантаження і погіршиться якість автодоріг. З прийняттям проекту існує загроза, що зростання логістичної складової зробить експорт на певні ринки нерентабельним, особливо в умовах падіння експортних цін. Це може привести до вимушеного скорочення виробництва в Україні. Наслідком буде зменшення валютних і податкових надходжень, економічний спад і втрата доходів самої "Укрзалізниці".