Федерація роботодавців транспорту України (ФРТУ) звернулася до прем'єр-міністра України, міністра інфраструктури і керівнику АМПУ з проханням вирівняти тарифи на залізничні перевезення залізорудної сировини в напрямку порту Чорноморськ. Важливість такого кроку аргументують необхідністю збільшення обсягів експорту ЗРС через глибоководні порти.
Про це йдеться в листі ФРТУ на адресу прем'єр-міністра Дениса Шмигаль, копію якого має в своєму розпорядженні редакція ЦТС.
У Федерації, зокрема, відзначають, що, починаючи з кінця березня 2020 року, в ЄС різко зменшилося споживання і виробництво сталі. Відповідно, в Україні знизився обсяг виробництва і експорту стали в Європу. Профіцитний обсяг залізорудної сировини, що утворився таким чином, можливо відвантажувати на експорт через українські глибоководні порти в Китай. Такі відвантаження можна робити через ДП МТП Южний в порту Південний, що має два глибоководні причали. Також є два приватних терміналу: ТИС-Руда і ТІС-Вугілля з двома причалами для завантаження суден Capesize, однак віддзеркалюються тільки до 70% вантажопідйомності - через відсутність достатніх глибин, суду з терміналів ТІС для повного завантаження йдуть в ДП МТПЮ.
У порту Чорноморськ також є причал (№1) з довжиною і глибинами, аналогічний глибин біля причалів ТІС. У цього причалу можна вантажити суду Capesize з подальшим переходом до причалів ДП МТПЮ для повної дозавантаження. Така практика неодноразово застосовувалася з 2014 року при необхідності збільшення обсягів експорту ЗРС через бойові дій на сході України.
З огляду на те, що тарифне відстань ж / д перевезення ЗРС до припортовий станції порту Чорноморськ більше, ніж до припортовий станції терміналів ТІС, потужності цього порту не є зараз конкурентними і не використовуються підприємствами ГМК для експорту ЗРС. У зв'язку з цим потужності госстівідора Чорноморського порту залишаються не завантаженими.
Тому з метою збільшення обсягів експорту залізорудної сировини через глибоководні порти, ФРТУ пропонує прем'єр-міністру доручити міністрові інфраструктури України та наглядовій раді "Укрзалізниці" розглянути можливість і прийняти рішення про вирівнювання тарифу на залізничне перевезення залізорудної сировини від всіх ГМК в напрямку порту Чорноморськ до розміру тарифу на перевезення ЗРС до терміналів ТІС.
У Федерації роботодавців транспорту України вважають, що це дозволить збільшити обсяги експорту ЗРС; забезпечити завантаження збиткового державного стивидора і забезпечити гідною заробітною платою докерів в порту Чорноморськ; забезпечить додаткові обсяги перевезень і надходжень "Укрзалізниці".
Крім того, в ФРТУ просять МІУ і АМПУ встановити спеціальний розмір портових зборів у портах Чорноморськ і Південний в разі подвійного суднозаходу для дозавантаження суден у глибоководних причалів у порту Південний. Пропонується, щоб сумарна вартість двох суднозаходів з такого судна була не вище, ніж вартість одного заходу судна в порт Південний. Розподіл між ними необхідно здійснювати пропорційно кількості завантаження вантажу в кожному з цих двох портів.
Нову тарифну практику пропонується впровадити, починаючи з квітня, і продовжити її до кінця поточного року.




