Портової галузі варто розробити свій проект Методики розрахунку розмірів ставок портових зборів. Для підготовки якісного документу також важливо створення Національної комісії регулювання на транспорті.
Про це йшла мова в ході вебінару "Портові збори: монопольні зловживання, необгрунтовані витрати і відшкодування збитків", організованого юридичною компанією Arzinger та Центром транспортних стратегій.
"Галузі варто зібратися, залучити міжнародних експертів і розробити свій проект методики. Після чого запропонувати його новоствореної НКРТ і відстоювати", - зазначив керівник Південноукраїнського філіалу юридичної компанії Arzinger Віктор Сизоненко. За його словами, один з аргументів МІУ, чому тарифи на портові збори до цього часу не змінюються, - відсутність єдиного підходу у галузі. "Тому потрібно розробити цей загальний підхід, який буде виходити від бізнесу", - додав він.
Крім того, директор ЦТС Сергій Вовк вважає, що Методика в тому вигляді, в якому вона запропонована зараз, навряд чи буде прийнята. "Методика портових зборів, в тій конфігурації, в якій вона є зараз, навряд чи буде прийнята, навіть з точки зору очевидного конфлікту інтересів, оскільки один з її розробників, а саме АМПУ, безпосередньо зацікавлений в тому, щоб портові збори були високими. Більш того, фінансування АМПУ безпосередньо залежить від портових зборів. Тому говорити про якісну методику можна буде тільки тоді, коли буде незалежний регулятор ", - зазначив Вовк.
Віктор Сизоненко також говорить про те, що проект Методики портових зборів навряд чи буде прийнятий. "Є сумніви, що Методика буде прийнята. Ці сумніви грунтуються на тому, що проект опублікований на сайті МІУ в розділі" Новини ", а не в розділі" Законопроекти ". Тобто, офіційно він для обговорення не опублікований, в АМКУ і Державну регуляторну службу документ не надходив. Крім того, МІУ зараз попросило про продовження строку прийняття Методики, який закінчується 4 червня, але ніяких дій до прийняття Методики явно не здійснюється ", - зазначив він.
В якості альтернативи на даному етапі учасники ринку звернулися до Кабміну і Офіс президента з проханням знизити портові збори і паралельно норму відрахувань для АМПУ до держбюджету.
"Зараз вже є звернення від бізнесу, в тому числі від АСС, в Кабмін і Офіс президента про те, щоб знизити портові збори на 20% через внесення відповідних змін до Постанови Кабміну від 2018 року, як наступний етап по зниженню портових зборів. Це звернення підтримується великою кількістю, як аграрних вантажовідправників, так і інших груп ", - сказав Сергій Вовк. Він також нагадав, що в 2018 році портові збори вже були знижені на 20%, що позитивно позначилося на вантажообігу.




