20 Березень
2019
Міністерство інфраструктури має намір запустити приватну тягу на залізниці в експериментальному режимі в 2019 році. Про це заявив міністр інфраструктури Володимир Омелян, повідомила прес-служба міністерства.
В ході розширеної наради в Київській обласній державній адміністрації з аграріями Київщини В. Омелян зазначив, що агропромисловий комплекс є однією з найважливіших галузей національної економіки, двигуном економічного розвитку країни: «Майже 40% валюти, яка входить в Україну, - валюта від агропромислового комплексу. На європейському ринку працюють понад 700 українських компаній. Показники перших місяців 2019 року свідчать про зростання експорту продукції АПК ». Однак, за його словами, аграрна сфера страждає від прогалин в логістиці.
Міністерство інфраструктури активно працює над виправленням ситуації і рішенням старих проблем з перевезенням аграрної продукції.
«По-перше, ми поступово забезпечуємо залізницю тягою. За підтримки Президента України підписаний контракт з General Electric на поставку локомотивів в Україну. «Укрзалізниця» вже отримала 22 тепловоза, інші 8 доукомплектовуються і будуть передані «Укрзалізниці» в середині березня. По-друге, в цьому році в експериментальному режимі ми вводимо приватну тягу на залізниці. По-третє, вантажні вагони АТ «Укрзалізниця» будуть здаватися в оренду на електронних аукціонах ProZorro.Продажі », - заявив В. Омелян.
Глава Мінінфраструктури зазначив, що саме завдяки онлайн-сервісу «Укрзалізниця» планує перейти на електронну систему продажу і котирування вартості перевезень у вантажних вагонах. Це дозволить сформувати об'єктивну картину попиту на вагони з боку ринку і визначити збалансовану вартість вагона для клієнта.
«Введення цього прозорого механізму повинно зняти будь-які питання щодо реальної вартості перевезення і встановити конкурентну ціну на вагони. Ціна може коливатися в залежності від попиту і пропозиції. До того ж електронні аукціони - це антикорупційна захист », - підкреслив він.
Також В. Омелян повідомив, що за останні роки вдалося значно збільшити перевезення вантажів річковим транспортом.
«Ще одне важливе питання, яке стоїть перед нами, і Київська область має в ньому перевагу - це річкова логістика. Завдяки нашим спільним зусиллям ми наростили обсяг вантажів, щорічно проходять по річці, більш ніж в три рази. Якщо в 2013 році це було 3 млн тонн, то в 2018 році - це вже 10 млн тонн. І це тільки початок. Це дешевше, зручніше, і, врешті-решт, це логічніше », - зазначив глава Мінінфраструктури.
В. Омелян зазначив також, що в умовах нестачі вагонів бізнес вимушено переходить на автодороги і везе вантаж автомобільним транспортом, але це не повинно відбуватися з порушенням габаритно-вагових норм. «Завдяки підтримці Президента України ми здійснили дорожню реформу. З 2018 року працює Дорожній фонд, відбулася децентралізація «Укравтодору». Ми відновлюємо автодороги, що не ремонтувалися десятиліттями. Прогнозуємо, що відповідно до програми розвитку автодоріг України на 2018-2022 роки, на дороги ми направимо майже 300 млрд гривень. У 2019 на дороги Київської області буде виділено понад 2 млрд грн », - заявив він.
Глава міністерства зазначив, що в питанні розвитку дорожньої мережі Київська область має повну підтримку «Укравтодору», Міністерства інфраструктури та Президента України: «Ми всі разом повинні зробити так, щоб Київська область відповідала своєму статусу столичного регіону. Але дороги служать роками, тільки якщо їх правильно експлуатують. В цьому році в Київській області буде реалізований пілотний проект «зважування в русі». Він передбачає жорстку боротьбу з фурами, які йдуть з перевантаженнями. Наші цілі: зберегти дороги від передчасного руйнування, зменшити ймовірність і тяжкість наслідків дорожніх аварій за участю вантажівок, створити невідворотність контролю і покарання за порушення вимог законодавства про вагових обмежень. Цей проект ми починаємо саме в Київській області, а потім повторимо його в інших областях України », - повідомив В. Омелян.




