27 Грудень
2018
Завершується 2018 г. Він був непростим для колективів вітчизняних портів. У деяких з них через політичну та економічну ситуацію в країні знизилися обсяги перевалки традиційних вантажів, зокрема чорних металів. Порти Азовського басейну втратили частину вантажопотоків через блокування РФ судів в Керченській протоці. Були відзначені і інші складності, пов'язані з недосконалістю логістики доставки вантажів.
Проте, як зазначив керівник АМПУ Райвис Вецкаганс на прес-конференції, що відбулася 29 листопада в головному представництві державної компанії, за станом на 27.11.2018 р вантажообіг вітчизняних портів перевищив показники аналогічного періоду минулого року на 0,6% (+760 тис . т).
"Скоротилося відставання перевалки зернових: якщо в середині року воно становило понад 10% в порівнянні з 2017 р, то сьогодні знизилася до 1,4%. Обсяг перевалки чорних металів в порівнянні з аналогічним періодом 2017 р виріс на 10,3%. контейнери показали приріст на 11,9% до рівня 11 місяців минулого року ", - сказав керівник відомства.
Певні надії, на думку Р. Вецкаганса, покладаються на спільні проекти АМПУ, бізнесу і "Укрзалізниці". Мається на увазі співпрацю держпідприємств, агробізнесу та стивидоров, що сприяє вивезенню кукурудзи, урожай якої в нинішньому році вище торішнього. "Створений рішенням уряду при Мінагрополітики штаб з вивезення зерна за участю всіх зацікавлених сторін дає свої результати. Сподіваюся, що до кінця року показники перевалки зернових будуть високими", - зазначив керівник АМПУ.
Значне зростання вантажоперевалки демонструє колектив порту "Південний", який за станом на 27.11.2018 р вже переробив понад 38 млн т, що відповідає обсягу, переміщених за весь 2017 р За словами Р. Вецкаганса, інвестиції, вкладені в днопоглиблення порту, виправдали себе - збільшилася вантажоперевалка. Хороші темпи приросту показує Миколаївський порт. У той же час в портах Азовського басейну відзначено відставання від показників 2017 р
Інвестиційні проекти: поточні і майбутні
Одним з великих проектів, що реалізуються АМПУ, за словами керівника АМПУ, є проведення в портах днопоглиблювальних робіт. Завершується реалізація проекту днопоглиблення підхідного каналу в порту Чорноморськ. На кінець листопада п.р. роботи виконані на 98%.
"Якщо дозволять погодні умови, то роботи найближчим часом будуть завершені. Обсяг інвестицій, вкладених в цей проект, склав 404 млн грн. Хочу зазначити, що виконання контрактів щодо днопоглиблення розраховане на тривалий час, тому що необхідно враховувати деякі проектні особливості. днопоглиблення в порту Чорноморськ мало свої особливості: останні черпання проводилися 46 років тому - в 1972 р Після завершення робіт порт зможе приймати судна з осадкою до 14,5 м і дедвейтом до 75 тис. т. Це дуже важливо для конкурентоспроможності порту, прив екательності для експортерів ", - повідомив Р. Вецкаганс.
Далі керівник відомства розповів про плани щодо днопоглиблення в інших портах. Зокрема, в Херсонському порту такі роботи не проводили з 2013 р Планується розпочати їх найближчим часом, щоб відновити паспортні глибини. Загальний обсяг черпання складе 403 тис. Куб. м грунту. Крім портів, АМПУ виконує ремонтні черпання в БДЛК, ХМК. До кінця року, вважає Р. Вецкаганс, вдасться повністю виконати днопоглиблювальні роботи в Ізмаїльському порту. У майбутньому році планується завершити днопоглиблення в портах Білгород-Дністровська та "Південному".
Що стосується інвестиційних проектів, то, як повідомив керівник відомства, в Одеському порту триває будівництво причалу 1-з. Станом на кінець листопада освоєно 69% інвестицій. Реалізація цього проекту особливо актуальна у зв'язку з планованим підписанням угоди між АМПУ і компанією "Луї Дрейфус", одним з інвесторів будується зерноперевантажувального комплексу на Андросовському молу.
"Хоча і з деяким запізненням, але найближчим часом відновляться роботи на контейнерному терміналі на Карантинному молу. Партнер Одеського порту, німецький концерн HHLA, продовжує інвестування в створення тилових площ, спорудження хвилерізу. Для цього компанія залучає кредити банку KFV. В Одеському порту реалізується ще один інвестиційний проект - реконструкція причалу № 7. на сьогодні підрядник виконав 12% запланованих робіт. Зазначу, що цей проект довгостроковий, оскільки на частини причалу тривають вантажно-розвантажувальні опе ації. Крім того, серед завершених в цьому році проектів створення кінетичного фасаду морського вокзалу. Наступний етап - реконструкція концертно-виставкового залу. В травні 2019 року в ньому планується проведення масштабного заходу - форуму інвесторів разом з виставкою ", - розповів Р. Вецкаганс .
І в інших портах реалізуються інвестиційні проекти. Наприклад, реконструкція 4 причалу в Маріупольському порту. Обсяг інвестицій, освоєних на кінець листопада, становить близько 60 млн грн. У Миколаївському порту триває будівництво 8 причалу. Як зазначив Р. Вецкаганс, бурхливий розвиток портових потужностей Миколаївського порту змушує АМПУ і адміністрацію підприємства шукати нові форми співпраці з міською та обласною владою. На проведеному раді порту мера Миколаєва і губернатора області включили до ради порту з правом дорадчого голосу. Це дозволить координувати плани розвитку порту і міста, сприятиме швидкому вирішенню земельних питань.
Дан старт створенню Наглядової ради при АМПУ
Серед інших тем, висвітлених у ході прес-конференції, - питання корпоратизації АМПУ. Незважаючи на те, що відомство входить в список стратегічних підприємств, на 100% належать державі, КМУ погодив пропозицію Мінінфраструктури про корпоратизацію АМПУ.
"Це дозволить більш ефективно управляти активами Адміністрації морських портів України. Місяць тому ми представили розроблений Мінекономрозвитку план корпоративного управління. Зареєстровані законопроекти дають підставу припускати, що при впровадженні корпоратизації, створенні АТ, Наглядової ради наші фінансові плани можна буде стверджувати на рівні органу управління або наглядової ради. КМУ вже оголосив конкурс зі створення Наглядової ради АМПУ. Брати участь в ньому виявили бажання 85 представники не тол ько України, а й Нідерландів, Бельгії, Прибалтики, ін. держав. Сподіваюся, що до кінця року на конкурсній основі будуть відібрані кандидатури нового органу. Це додасть нашій державній компанії експертний ресурс, дасть можливість активніше розвивати українські порти ", - заявив Р. Вецкаганс.
Крім того, керівник відомства зазначив подальший розвиток державно-приватного партнерства. Наприклад, АМПУ спільно з компанією "Дельта Вілмар" продовжує проект будівництва причалу № 37-а в порту "Південний", підписаний Меморандум з групою компаній ТІС щодо подальшого поглиблення дна внутрішнього каналу, що дасть можливість обробляти судна типу кейпсайз. Під час урядового візиту в Китай був підписаний Меморандум про подальший розвиток зернового терміналу групи компаній "Кофка" в Миколаївському порту.
Що стосується двох концесійних проектів - в портах Херсон і "Ольвія", то Мінінфраструктури направило документацію в Мінекономрозвитку. До кінця року, за словами керівника АМПУ, очікується позитивне рішення. "Не дивлячись на те, що Закон про концесії не прийнятий у другому читанні, ми спільно з європейськими експертами розробляємо проект концесії для цих двох стивідорних компаній. Плануємо в першому кварталі 2019 р оголосити тендер на концесію двох госстівідоров", - резюмував Р. Вецкаганс.
На завершення прес-конференції керівник АМПУ відповів на питання журналістів.




