16 Грудень
2019
2 грудня учасники транспортного форуму за підтримки USAID-US прибутку в Термез, Узбекистан.
Сам Форум відбувся 3-4 грудня в Термезі, Узбекистан, недалеко від афганського кордону на території нового Карго центру.
Всього у форумі взяли участь понад 140 представників транспортно-логістичного сектору з 14 країн, включаючи п'ять країн Центральної Азії, Афганістану, Індії, Пакистану, України та інших країн.
Організаторами форуму виступили: USAID спільно в Міністерстом Транспорту Республіки Узбекистан, Хакіміата міста Термез за сприяння Програми розвитку комерційного права Міністерства торгівлі США.
В ході обговорення на регіональному торгово-транспортного форумі було наголошено на важливості співпраці між митним і залізничних управлінням, транспортно-вантажними компаніями та асоціаціями в регіоні і за його межами; узгодження транспортного і транзитного законодавства і тарифів; і важливість програм сталого зміцнення потенціалу в галузі транспорту і логістики і холодного ланцюга постачання.
Регіональний форум з торгівлі і транспорту визначив основні проблеми транзиту і торгівлі:
• Труднощі прогнозування: повільні / неузгоджені процедури для прогнозування часу / вартості маршрутів.
• Відсутність регіональної угоди про транзит обмежена реалізація угоди СОТ про спрощення процедур торгівлі;
• Неофіційні платежі.
Загальні проблеми автомобільних і залізничних перевезень:
• Відсутність зворотних вантажів;
• Відсутність права на володіння контейнерами;
• Непослідовне використання інформаційних технологій в транспортних коридорах;
• Відсутність координації між прикордонними і митними органами;
• Перевантаження вантажів з вагонів і автомобілів на кордоні.
• мультимодальні декларування через виставлення рахунків / оплат в одному пункті для відправок.
Складнощі митних і прикордонних органів
• Відсутність попередньої митної очистки: відсутність 24-годинного чергування і попередніх дозволів;
• Відсутність спрощених процедур;
• Відсутність мультимодальной декларації, пломб SAG і EDI.
Делегати форуму вирішили:
• провести найближчим часом переговори з обговорення чотиристоронньої угоди про транзитні перевезення;
• створити національний стратегію і національні комітети щодо спрощення процедур торгівлі, які включають і приватний сектор;
• зміцнювати взаємодія і розширювати подальшу співпрацю між залізничними адміністраціями, перевізниками і експедиторами на всьому євразійському просторі в тому числі за рахунок гармонізації нормативно-правових документів, проведення узгодженої тарифної політики, вдосконалення технологічних процесів на прикордонних пунктах пропуску;
• розвивати контейнерні перевезення в міжнародному сполученні Азія-Європа-Азія, в тому числі в напрямку Каспійського, Чорного морів і Перської затоки, по трансконтинентальних маршрутів залізничних транспортних коридорів;
• розвивати інформаційні та цифрові технології, інтегровані в міжнародну мережу; провести технологічну модернізацію і розширення пропускної спроможності пунктів пропуску на міжнародних транспортних коридорах, а також обладнати прикордонну зону відповідно до вимог міжнародних санітарних норм;
• організувати стійку спеціалізовану програму навчання в навчальних центрах по підвищенню кваліфікації фахівців у сфері логістики, холодного ланцюга постачання, організації міжнародних перевезень вантажів, особливо при транспортуванні небезпечних, негабаритних вантажів і харчових - швидкопсувних продуктів, відповідно до вимог міжнародних стандартів, рекомендацій і угод ООН і застосуванням передових практик;
• створити умови щодо забезпечення рівня безпеки дорожнього руху на дорожньої мережі внутрішніх і міжнародних сполучень, за рахунок обладнання спеціальними засобами захисту, згідно з європейськими угодами про дорожній рух і дорожні знаки і сигнали;
• підвищити оперативність реагування на екстрені ситуації, викликані дорожньо-транспортними пригодами, розглянути можливість застосування системи ЕРА-ГЛОНАСС, з метою скорочення до 2020 року вдвічі число смертей і травм в результаті дорожньо-транспортних пригод;
• активізувати і підтримувати науково-дослідницьку роботу в галузі розвитку логістики, інфраструктури, інформаційно-комунікаційних систем і цифрових програм.
Учасники з Узбекистану, Пакистану, Індії та інших країн підписали ряд угод про намір для торгових угод, співпраці і створення спільних підприємств.
4 грудня учасники форуму відвідали логістичний термінал «Термез» і річковий порт на річці Амурдарья.
Термез розташований на відстані 5 км від річки Амудар'я, пов'язаний з міжнародною автомобільною дорогою M-39 і залізницею Республіки Узбекистан, що з'єднують з наземними транспортними комунікаціями країн Центральної Азії та Афганістаном через єдиний суміщений автомобільно-залізничний міст через річку Амудар'я.
логістичний термінал Термез географічно буде вдало пов'язаний з усіма транспортними вузлами країн Центрально-Азіатського регіону і Афганістану, з річковими портами регіону по Амудар'ї і в перспективі стане великим распределительно-накопичувальним транспортно-логістичним центром для консолідації і розподілу міжнародних вантажопотоків як між країнами регіону, так і між країнами ЄС і Азіатсько-тіхоокенаского регіону.
Развітіе надійної мережі, на базі існуючої інфраструктури, для забезпечення зв'язку з річковими портами і з регіональними та міжнародними ринками.
Реструктурізація і модернізація сектора річкового флоту, за допомогою стимулювання конкуренції.
Благопріятние топографічні умови регіону щодо землетрусів.




