У скандинавських країнах асоціації вантажних перевезень Норвегії, Данії, Швеції та Фінляндії розробили єдиний набір правил для мультимодальних перевезень вантажів. Хоча кожна країна має власні правила для автомобільних, залізничних, повітряних та морських перевезень, не існує міжнародної конвенції чи національного законодавства, що регулює питання, коли невідомо, де сталося пошкодження. Для вирішення цієї проблеми FIATA створила такі документи, як коносамент для мультимодальних перевезень та накладна (FWB), обидва призначені для міжнародних вантажних перевезень, причому FWB служить квитанцією та договором.
Незважаючи на ці зусилля, суперечки часто виникають через відсутність регулювання в мультимодальних перевезеннях, особливо коли неясно, де сталося пошкодження або затримки. У скандинавських країнах широко використовуваним рішенням є структура "NSAB". Це набір правил, що застосовуються в мультимодальних перевезеннях та складанні, на які часто посилаються в договорах та які враховують страховики під час оцінки ризику. Хоча структура NSAB є необов'язковою, вона стає обов'язковою після узгодження або посилання на неї в договорі.
Структура NSAB переглядається та буде випущена у 2027 році. Вона пропонує економічно ефективне рішення для уникнення спорів у мультимодальних перевезеннях та є менш юридично складною, ніж інші документи. Натисніть тут, щоб переглянути NSAB англійською мовою.
Пані Марія Лісецька,
керівник відділу комерційного права Норвезької асоціації експедиторів вантажі




