Значення індексу Drewry World Container Index (WCI) для восьми ключових трейдів в напрямку схід-захід, що зв'язують США, Європу і Азію, зросла в перший тиждень червня на 3,3%, або на $ 207 - до $ 6,46 тис. За 40 футовий контейнер (FEU), повідомляє InfraNews.
Відзначається, що новини про затори в третьому найбільшому контейнерному порту Європи - Гамбурзі, пожежа на контейнеровозе біля берегів Шрі-Ланки і часткове закриття китайського мегапорта Янтянь не сприяли ослабленню напруженості: спотові фрахтові індекси продовжують стрімко рости.
Значення субіндекси WCI для індикативного маршруту Шанхай-Роттердам збільшилася за цей тиждень на $ 288 - до $ 10,46 тис. За FEU, для маршруту Шанхай-Генуя - на $ 238, до $ 9,9 тис. Індекси XSI і FBX - два інших індексу спотових контейнерів , що відслідковуються Xeneta і Freightos - для маршрутів, що зв'язують Китай з Середземним морем, перевищили на цьому тижні позначку в $ 10 тис.
Субіндекс WCI для маршруту Шанхай-Нью-Йорк збільшився на 6% і досяг $ 7,56 тис., Вартість доставки з Шанхая в Лос-Анджелес подорожчала на $ 210 - до $ 5,95 тис. За FEU.
За останні 12 місяців значення індексу Drewry для маршрутів Китай-Північна Європа зросла більш ніж в 6 разів, з Китаю на порти Середземного моря - більш ніж в 5 разів. Індекси на транстихоокеанське трейде за рік збільшилися в 3,5 рази в напрямку портів західного узбережжя і майже в 3 рази для східного.
Відзначається, що навіть на трейд, які не сильно постраждали від пандемії в 2020 році, ставки різко прискорили зростання в останні пару місяців. Так, спотові індекси на маршрутах з Європи на східне узбережжя Північної та Південної Америки зросли вдвічі за кілька тижнів після аварії в Суеці в березні.
У березні 2021 року індекс чартерних ставок Alphaliner досяг найвищого рівня за 13 років, і аналітики прогнозують, що диктат судновласників буде зберігатися ще протягом деякого часу. Пропозиція на ринку контейнерного тоннажу залишається дефіцитним у всіх сегментах в умовах високого попиту і хронічних заторів в портах.
Значення індексу контейнерообігу портів Drewry в березні 2021 року піднялося до рекордних 140,8 пункту, що майже на 16% більше показника лютого і більш ніж на 12% вище значення березня минулого року.
З листопада 2020 року експедитори фіксують гострий дефіцит контейнерів на тлі різкого збільшення попиту на морські контейнерні перевезення. До грудня чартерні ставки на контейнеровози досягли максимуму, який фіксувався влітку 2008 року, до краху інвестбанку Lehman Brothers.




