Транспорт великої місткості для підтримки стійкої та ефективної логістики
9 травня на виставці Transport Logistics в Мюнхені CLECAT закликав до впровадження транспорту великої місткості в Європі для підтримки стійкої та ефективної транспортної логістики. В очікуванні пропозиції щодо переглянутої Директиви щодо ваги та розмірів, у часи високих цін на енергоносії, дефіциту водіїв та термінової потреби скоротити викиди CO2, раціоналізація логістичних операцій із використанням транспорту великої місткості стає цікавішою, ніж будь-коли. Тим не менш, залишаються проблеми, які перешкоджають використанню транспорту великої місткості в Європі, як обговорювалося групою представників промисловості, наукових досліджень і уряду під керівництвом Ніколетт ван дер Ягт, генерального директора CLECAT.
Бен Краайенхаген, технічний координатор ZEFES ( гнучкі транспортні платформи з нульовими викидами з модульними силовими агрегатами, які обслуговують екосистему вантажних перевезень на далекі відстані). «Оскільки очікується значне зростання попиту на вантажні перевезення (+49% між 2010 і 2040 роками), у поєднанні з необхідністю різкого скорочення викидів ПГ у секторі для досягнення цілей Паризької угоди, надзвичайно важливо підвищити ефективність транспорту та логістика. Він зазначив, що транспорт великої місткості з використанням більш довгих комбінацій транспортних засобів є одним із провідних рішень для досягнення цих цілей. Пан Kraaijenhagen представив основні цілі проекту ZEFES, які полягають у демонстрації потенціалу важких транспортних засобів з нульовим рівнем викидів, що працюють у реальних логістичних умовах по всій Європі, шляхом визначення та експлуатації певної кількості реальних випадків використання, включаючи інтермодальні перевезення та транспортування великої місткості. транспорт.
Брем Евалс, генеральний директор Ewals Cargo Care, поділився досвідом пілотування Duo-trailer, 32-метрової авто поїздки (два причепи Mega XLS, прикріплені до вантажівки). «Подвійний причіп є чудовим інструментом для мультимодальності та може допомогти декарбонізувати автомобільний транспорт, випустивши на дорозі менше транспортних засобів. Однак ця комбінація транспортних засобів повинна мати можливість працювати через кордони, щоб повністю максимізувати свій потенціал».
Дірк-Ян де Брейн, відповідальний за інновації та стратегію в Міністерстві інфраструктури Нідерландів, зазначив, що складність європейських і національних правил перешкоджає поширенню таких транспортних засобів, і тому закликав до більшої кількості пілотів і експериментів. «Хоча перше випробування Duo-трейлерів у Нідерландах було проведено в січні 2019 року, попереду ще довгий шлях, щоб дозволити їх використання через складні правила, якими керують різні державні органи та установи, які недостатньо співпрацюють. Тепер, коли кілька країн Скандинавії та Іспанії продемонстрували потенціал для широкого використання цих комбінацій транспортних засобів, інші країни повинні наслідувати їх, принаймні дозволивши їх використання в дуже конкретних випадках використання, наприклад, між логістичними зонами».
Що стосується проблем безпеки транспортних засобів великої місткості, Лена Ларссон, керівник проекту HCT у Volvo Technology, пояснила, що немає чітких доказів того, що довші комбінації транспортних засобів погіршуватимуть безпеку на дорозі: «Натомість кількість аварій співвідноситься з кількістю транспортних засобів на дорозі, а не до їх розміру. Отже, транспортні засоби великої місткості можуть допомогти підвищити безпеку на дорогах, зменшивши кількість вантажівок на дорозі».
Панель також обговорила майбутню пропозицію щодо перегляду Директиви щодо ваги та розмірів, яка знову порушить дискусію щодо дозволу довших/важчих транспортних засобів, оскільки деякі зацікавлені сторони можуть вважати, що це призведе до зворотного переходу від залізничного транспорту до автомобільного. Пан Крааєнхаген підкреслив, що обидва види транспорту не повинні конкурувати. Пані Ларссон додала: «Коли мова йде про залізницю, ніщо не може зрівнятися з добре експлуатованою залізницею для перевезень на великі відстані. Мій досвід показує, що прямі вантажні поїзди між двома позиціями з високою пунктуальністю перемагають вантажівки. Але вам все одно потрібно дуже ефективно керувати вантажівкою протягом першої та останньої милі. Тут комбінації HCT можуть допомогти підвищити продуктивність, щоб уникнути скасовування переваг залізничного транспорту, наприклад, використанням кількох вантажівок наприкінці шляху».
Потім дискусія була спрямована на вимір водіїв у використанні HCV, у світлі структурної нестачі водіїв, з якою стикається галузь. Пан Евалс зазначив, що ці транспортні засоби покращать умови їх роботи: «Двійні причепи потребують такої ж кваліфікації, як і транспортні засоби швидкої допомоги. Ця концепція зменшить брак водіїв завдяки тому, що ми називаємо значущою роботою. Ми можемо використовувати мультимодальний транспорт для більших відстаней, коли концепцію Duo можна застосувати як фіксований маршрут між двома вузлами. Це забезпечує більш сплановану роботу та більшу передбачуваність як для водіїв, так і для клієнтів».
Нарешті, спікери обмінялися думками щодо декарбонізації автомобільного транспорту та можливості використання вантажівок з нульовим рівнем викидів також для транспорту великої місткості. Пан Краайенхаген нагадав учасникам, що електромобілі все ще дорожчі за звичайні дизельні вантажівки. Однак використання ZEV у HCT може зменшити витрати для операторів, перевозячи більше корисного вантажу тим самим тягачем. Необхідно провести більш широке обговорення між усіма учасниками ланцюга постачання щодо питань, пов’язаних з інфраструктурою заряджання/заправки та можливістю використання електричних причепів. Однак транспорт великої місткості вже сьогодні знижує викиди. «Технічно кожен оператор може почати працювати з причепами Duo, оскільки вони повністю сумісні, а початкові витрати низькі», — підкреслив пан Евалс.
Пані ван дер Ягт резюмувала важливі висновки панельних дебатів: усі зацікавлені сторони прагнуть зменшити викиди парникових газів і затори, зменшити нестачу водіїв і підвищити безпеку дорожнього руху, поглинаючи очікуване зростання попиту на вантажні перевезення. Тому, підсумувала вона, «зараз нам потрібно більше пілотів, щоб перевозити більше з меншою кількістю транспортних засобів у поєднанні з розумними технологіями».




