Загальне накопичення вагонів, що рухаються у напрямку західних прикордонних переходів, у жовтні скоротилося до 12 тис. 222 одиниць. Про це йшлося під час наради представників АТ «Укрзалізниця» та учасників зернового ринку 12 жовтня.
Завдяки роботі тимчасового коридору для експорту зерна у жовтні суттєво зріс обсяг перевезення аграрної продукції у напрямку портів Великої Одеси. Зокрема, за 11 діб жовтня показник сягнув 228 тис. 300 т. Водночас через західні прикордонні переходи за цей період передали 275 тис. 500 т.
Окрім того, з початку жовтня на мережі залізниці України навантажено 519 тис. 600 т зернових. Останнім часом спостерігається зростання добового показника навантаження до понад 60 тис. т.
Упродовж жовтня черга скоротилася на 871 вагонів. Найсуттєвіше зменшення спостерігається щодо зернових вантажів. Так, за жовтень їхня кількість скоротилася на 650 вагонів — до 2560 одиниць.
Як зауважив заступник директора департаменту комерційної роботи АТ «Укрзалізниця» Валерій Ткачов, скоріш за все це пов’язано з тим, що через більш-менш ритмічну роботу тимчасового чорноморського коридору вантажовідправники почали переадресовувати зернові до портів Великої Одеси.
Проте на 50% зросло накопичення вагонів з олією — з 446 до 668 одиниць, а також шротів — на 98 вагонів, до 444 одиниць.
Що ж до передачі вантажів, то найскладніша ситуація спостерігається на переході Вадул-Сірет—Дорнешти (Румунія). До нього прямують майже 1440 вагонів, із них 526 — із зерном, а 600 — з лісовими вантажами.
Суттєве накопичення вагонів є і по трьох українсько-польських стиках. Так, на перехід Мостиська ІІ—Медика прямують приблизно 2 тис. вагонів, із них майже 1 тис. з контейнерами і 400 — з металами. У напрямку стику Ягодин—Дорогуськ рухаються 1400 вагонів, майже 800 з них — із зерновими вантажами. По переходу Ізов—Грубешув складнощі із накопиченням жмихів і шротів. Таких вагонів туди прямує понад 900 вагонів із загальної черги майже 2 тис. 900 одиниць. Ще туди рухаються понад 300 вагонів з олією.
За словами Валерія Ткачова, інші прикордонні стики працюють на 20–40% своєї пропускної спроможності.
Водночас скоротилася черга вагонів у напрямку порту Ізмаїл. Так, наразі туди прямує приблизно 4 тис. 400 вагонів, із них майже 1750 — із зерном. Проте ситуація по станції Рені критична, накопичення становить майже 900 вагонів.




