Учасники світового ланцюжка поставок просять ЄС скасувати винятки із закону про конкуренцію для контейнерних ліній
Прибуток судноплавної галузі в 2021 році перевищив $186 млрд.
Десять різних галузевих організацій, що представляють інтереси власників та експедиторів вантажів, операторів портових терміналів та інших учасників ланцюжка поставок, які залежать від контейнерних перевезень, звернулися до Єврокомісії з вимогою переглянути регламент EC щодо правил застосування блокового виключення консорціумів, що стосується галузі морських контейнерних перевезень. Про це повідомила асоціація ETA, яка поєднує європейських операторів буксирувального бізнесу.
У заяві йдеться, що регламент звільняє лінійних контейнерних перевізників від багатьох стримувань та противаг законодавства ЄС про конкуренцію та дозволяє їм обмінюватися між собою конфіденційною комерційною інформацією для управління кількістю та тоннажем задіяних суден, частотою та часом рейсів на міжнародних контейнерних сервісах.
Європейські компанії та інші учасники ланцюжка постачань зіткнулися з великими перебоями у переміщенні вантажів контейнерними перевізниками з моменту останнього доповнення до регламенту у квітні 2020 року. Багато рейсів було скасовано або перенаправлено в інші порти, а про «перепустку» портів повідомлялося надто пізно. У той же час тарифи на доставку на багатьох маршрутах зросли вчетверо і більше.
«На виробництві товарів та зміщенні попиту через наслідки пандемії негативно позначилися введення локдаунів. Однак здатність судноплавної галузі колективно справлятися з цими наслідками та отримувати чималий прибуток у розмірі понад $186 млрд у 2021 році за рахунок решти елементів ланцюжка поставок і, зрештою, за рахунок європейських споживачів, показує, що не все з цим гладко. Вигоди від винятків із загального закону про конкуренцію, якими користуються великі судноплавні лінії, розподіляються несправедливо між ними та рештою секторів економіки, і це є переконливою причиною, через яку «блоковий виняток» слід терміново переглянути», – йдеться у заяві.
У листі до Єврокомісії вказується на рекомендації розслідувань, проведених у США Федеральною комісією з мореплавства (FMC). За їхніми результатами у травні було прийнято новий закон про реформу морського судноплавства, який спрямований на усунення багатьох претензій користувачів та постачальників послуг, які пред'являються контейнерним лінійним перевізникам.
Розгляд регламенту дозволить усім зацікавленим сторонам надати докази та аргументи щодо того, яким чином має діяти Єврокомісія, щоб гарантувати, що ринок океанських контейнерних перевезень працює чесно та прозоро для всіх гравців морського ланцюжка поставок. Це має включати розгляд нових заходів та механізмів за достатнього часу для їх реалізації до закінчення терміну чинного регламенту у квітні 2024 року, підсумовує асоціація.




