Ми беремо участь
uk

Пошукова форма

УДП оброблятиме вантажі на поромному комплексі Орлівка—Ісакча

09 Лютий
2023

УДП оброблятиме вантажі на поромному комплексі Орлівка—Ісакча

 

ПрАТ «Українське Дунайське пароплавство» (УДП) налагоджує співпрацю з поромним комплексом Орлівка—Ісакча на Дунаї для перевезення вантажів. Про це повідомив в.о. генерального директора УДП Дмитро Москаленко.

Чому нам цікава Орлівка? Тому що це додатковий потік вантажів, а ми шукаємо нові можливості для збільшення перевезень. Тому що на відміну від багатьох терміналів у Рені/Ізмаїлі місцева перевалка ще не перевантажена, що значно спрощує життя власникам вантажів. Тому що тут до річкового флоту ставляться як до пріоритетного клієнта (в багатьох інших точках завантаження першочергово обслуговують морські судна). Сподіваюсь, що співробітництво нового порту та УДП буде тривалим та успішним”, — написав Москаленко у Facebook.

Керівник УДП нагадав, що Орлівка—Ісакча — міжнародний автомобільний пункт пропуску, прямий перехід Україна—ЄС. Майже 90% трафіку складають контейнерні автотранспортні перевезення до Констанци. Від Орлівки/Ісакчі до найбільшого румунського порту лише 145 км. Але минулого року Орлівка—Ісакча перетворилася ще і на вантажний термінал, річково-морський хаб, нову точку навантаження-вивантаження суден та барж. Поромна переправа вже кілька місяців працює як порт.

У вересні минулого року в Орлівці було організовано перевалочний комплекс, який вже успішно працює. З того часу було перевалено понад 50 тис. тонн — і з річкових, і з морських суден завдяки тому, що осадка тут більше, ніж у Ренійському порту.

У листопаді перевантажувальний комплекс включили до акваторії Ренійського порту. Але власники Орлівки мають прямий договір із філією «Дельта-лоцман» ДП «Адміністрація морських портів України» (АМПУ) на заведення суден із гирла Бистре та прямий договір з АМПУ на оперування та агентування. Наразі подана заявка на статус морського терміналу.

Обсяг інвестицій складає понад $2млн, і розбудова молодого порту продовжується. Зокрема, стартувало будівництво великих складів на 15 тис. тонн одноразового зберігання вантажів.

Цікаво, що навпроти через Дунай Румунія будує порт Ісакча, де буде розміщений великий універсальний морський термінал. Там є державні інвестиції, і найближчими місяцями буде оголошено конкурс на його концесію. Таким чином, з’явиться унікальний інфраструктурний об’єкт, в якому два порти двох країн розташовані один навпроти одного. Це дасть можливість, наприклад, розвантажити пункти пропуску, адже сьогодні багато зернових фур стоїть у чергах на пунктах пропуску”, — підсумував Москаленко.

В середині лютого 2022 року Кабінет міністрів додав поромний комплекс Орлівка на Дунаї до переліку пунктів пропуску через державний кордон, через які дозволено здійснювати переміщення товарів військового призначення.

Поромна переправа через Дунай між пунктами пропуску Орлівка та Ісакча офіційно розпочала роботу 10 серпня 2020 року. У перші півроку поромом могли скористатися лише вантажні транспортні засоби, що було пов’язано з обмеженнями, які діяли у Румунії через епідемію коронавірусу. З 12 лютого 2021 року поромна переправа Орлівка—Ісакча почала обслуговування легкового, пасажирського автотранспорту та пішоходів.

Будівництво поромної переправи Орлівка—Ісакча стартувало восени 2015 року. До проекту увійшли дорога загального призначення, складський комплекс, дамба, причальна споруда, майданчик відстою та очікування автотранспорту, інші об’єкти. Об’єкти інфраструктури побудовані на найвужчій ділянці Дунаю: відстань між українським та румунським берегами становить 900 метрів. Планується, що переправу обслуговуватимуть чотири пороми осадкою 1,5 метра. Щоденна пропускна спроможність переправи становить близько 200 одиниць вантажного автотранспорту, 500 – легкового, пасажиропотік – 1,5 тис. осіб.

Відкриття переправи спростило процедуру перетину кордону між Україною та Румунією, зокрема виключило необхідність руху через Молдову та об’їзду 200 кілометрів.